معرفی بهترین ضد آفتاب های ایرانی

کمتر کسی پیدا می‌شود که در این روزهای گرم تابستان خیال استفاده از ضدآفتاب به سرش نزده باشد. زمانی که آفتاب در وسط آسمان قرار گرفته و تنها هدفش آسیب رساندن به پوست شماست، غیر منطقی‌ست که به دنبال بهترین مارک ضد آفتاب ایرانی یا خارجی نباشید تا بیشتر از این پوستتان آسیب نبیند.

شاید ممکن است از خود بپرسید که ضدآفتاب ایرانی خوب است بخریم یا خارجی؟ جواب این سوال ممکن است به دلایل مختلفی بستگی داشته باشد. اما اگر بخواهیم به صورت کلی بگوییم، در چند سال اخیر ضدآفتاب‌های ایرانی دست کمی از ضدآفتاب‌های خارجی ندارند. در این مقاله از وبلاگ داروتامین به معرفی بهترین ضد آفتاب‌ها می‌پردازیم.

تاثیر ضد آفتاب بر جوش صورت

آیا ضدآفتاب باعث جوش صورت می‌شود؟ این سوالی‌ست که ممکن است خیلی از افراد در پی یافتن پاسخش باشند. متخصصان پوست بر این باورند که برخی از ضدآفتاب‌ها در واقع می‌توانند با مسدود کردن منافذ پوست شما باعث ایجاد جوش روی پوست صورت شوند. علاوه‌بر محصولات آرایشی، تغذیه نیز در بروز جوش صورت نقش بسیاری دارد. برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه، می‌توانید مقاله «ارتباط تغذیه با آکنه» را بخوانید.

اما چرا این اتفاق می‌افتد؟ مگر ضدآفتاب برای محافظت از پوست نیست؟

در جواب این سوال باید بدانید که برخی از کرم‌های ضدآفتاب حاوی مواد شیمیایی هستند که می‌توانند پوست شما را تحریک کرده و بیشتر از زمان‌های دیگر مستعد جوش و آکنه کنند. علاوه‌بر این، ساختار برخی از ضد آفتاب‌ها نیز می‌توانند در ایجاد جوش نقش داشته باشند.

به عنوان مثال، ضد آفتاب‌های تولیدشده با مواد شیمایی، به‌صورت جذب نور UV و تبدیل آن به گرما عمل می‌کنند. این مواد بعدها در بدن آزاد می‌شوند و ممکن است باعث بروز آکنه شوند. در این عمل، ترکیب مواد شیمیایی خاص ضد آفتاب و گرما می‌تواند به عنوان مسدودکننده منافذ پوست شما عمل کند و باعث تعرق بیشتر شود.

آیا ضد افتاب پوست را روشن میکند؟

تاثیر ضد آفتاب روی پوست

وقتی زیر نور خورشید قرار می‌گیرید، اشعه ماوراء بنفش خورشید به پوست شما نفوذ می‌کند و باعث تولید ملانین می‌شود. ملانین همان رنگدانه‌ای است که مسئول رنگ پوست، مو و چشم شماست.

افزایش تولید ملانین باعث می‌شود که بدن شما از خود در برابر اشعه مضر UV محافظت کند. همانطور که می‌دانید خورشید هر دو اشعه UVA و UVB را ساطع می‌کند. اشعه‌های UVA باعث بروز چین و چروک روی پوست شما می‌شوند؛ اما به برنزه شدن و سوزش نیز منجر می‌شود.

قرارگرفتن بیش از حد در معرض UVA می‌تواند منجر به بروز سرطان پوست شود. از سوی دیگر، اشعه‌های UVB می‌توانند به لایه‌های بیرونی پوست آسیب برسانند. در نتیجه باعث برنزه‌شدن و ایجاد لکه‌های خورشیدی، آفتاب‌سوختگی و تاول‌ها می‌شوند. این اتفاقات می‌تواند منجر به بروز سرطان پوست هم شود.

منظور spf در ضدآفتاب چیست؟

حتما شما هم روی محصولات ضدآفتاب عبارت SPF را دیده‌اید و کنجکاو شده‌اید که بدانید Spf مخفف چیست و چه کاربردی دارد. در حقیقت، SPF (Sun Protection Factor) به معنای «عامل حفاظتی نور خورشید» است. این نماد معیاری برای بررسی محصولات ضدآفتاب است. این معیار نشان‌دهنده میزان حفاظتی‌ست که یک محصول ضدآفتاب در برابر اشعه‌های مضر نور خورشید می‌تواند داشته باشد.

عدد SPF روی محصولات ضدآفتاب نشان می‌دهد که به چه میزان پوست شما در برابر اشعه‌های UVB (نوعی از اشعه‌های فرابنفش) محافظت می‌شود. اشعه‌های UVB مسئول ایجاد سوختگی و قرمزی پوست هستند.

برای مثال، اگر شما از یک کرم ضد آفتاب spf 30 استفاده کنید، به‌این معنی‌ست که با استفاده از این محصول، پوست شما می‌تواند به میزان 30 برابر بیشتر از حالت عادی در برابر اشعه‌های مضر خورشید محافظت شود.

جلوگیری از آسیب اشعه‌های خورشید توسط ضدآفتاب

آسیب اشعه‌های مضر خورشید

هنگامی که پوست شما در معرض نور خورشید قرار می‌گیرد، ملانین بیشتری تولید می‌کند که باعث تغییر رنگ پوست شما می‌شود. واکنش طبیعی بدن شما به قرار گرفتن طولانی مدت در معرض نور خورشید تیره‌شدن، برنزه‌شدن یا عمیق‌تر شدن کک و مک و لکه‌های تیره موجود است.

در حالی که کرم‌های ضد آفتاب به‌صورت مستقیم لکه‌های تیره روی پوست را محو یا روشن نمی‌کنند؛ اما نقش مهمی در محافظت از پوست شما در برابر آسیب‌های بیشتر UV دارند. با استفاده از کرم ضد آفتاب روزانه، می‌توانید از تولید بیشتر ملانین جلوگیری کنید و به پوست خود اجازه دهید به تدریج، بدون برخورد با رگبار مداوم اشعه ماوراء بنفش روشن شود.

بهترین کرم ضد آفتاب ایرانی

اگر در بین محصولات آرایشی و بهداشتی چرخ زده باشید، برندهای ایرانی با قیمت کم و کیفیت بالا کم نیستند. ضدآفتاب‌های ایرانی در بیشتر مواقع همانند یا بهتر از ضدآفتاب‌های خارجی عمل می‌کنند. در این قسمت به معرفی بهترین ضدآفتاب‌های ایرانی می‌پردازیم.

لایسل کرم ضد آفتاب +SPF50 پوست مختلط

کرم ضد آفتاب لایسل SPF50

کرم ضدآفتاب لایسل یکی از بهترین کرم ضدآفتاب‌های ایرانی است. این محصول با داشتن قابلیت فیلترهای ویژه برای محافظت از پوست صورت در برابر اشعه‌های مضر خورشید انتخاب خوبی است. به‌علاوه، این ضدآفتاب می‌تواند از پوست شما در برابر هوای آلوده و رادیکال‌های آزاد هم محافظت کند.

استفاده از این ضدآفتاب، یک پیشنهاد رد نشدنی است. چرا که برای انواع پوست مناسب است و شما می‌توانید همراه با خانواده‌تان به صورت مشترک از این ضدآفتاب استفاده کنید. همچنین این ضدآفتاب جزو ضدآفتاب‌های همه‌کاره است و از پوست شما در برابر پیری زودرس محافظت می‌کند.

از قابلیت‌های دیگر این ضدآفتاب می‌توانیم به ضدآب بودن آن کرم اشاره‌ کنیم. این قابلیت برای هرکسی که علاقه زیادی به رفتن کنار دریا و شنا دارد، می‌تواند بهترین و جذاب‌ترین انتخاب باشد. اگر به دنبال بهترین کرم ضد آفتاب ایرانی برای پوست چرب هستید، لایسل بهترین ضدآفتابی است که به درد پوست شما خواهد خورد. چرا که چربی زیادی روی پوست باقی نخواهد گذاشت.

سینره کرم ضد آفتاب +SPF50 رنگی

کرم ضد آفتاب سینره

اگر به دنبال بهترین ضد آفتاب کرم پودری ایرانی هستید، کرم ضد آفتاب سینره +SPF50 رنگی می‌تواند بهترین انتخاب برای شما باشد. برند سینره در زمینه آرایشی و بهداشتی همیشه حرفی برای گفتن دارد و درستی این موضوع را می‌توان از کیفیت بالای محصولات این برند متوجه شد.

ضدآفتاب سینره از پوست شما در برابر پرتوهای مضر UVB و UVAمحافظت می‌کند. این محصول توانایی خاصی در برابر جلوگیری از پیری زودرس و ایجاد لکه‌های پوستی دارد. همانطور که از اسم این ضدآفتاب پیداست، این کرم ضدآفتاب دارای خاصیت کرم پودری است و شما می‌توانید به عنوان کرم روزانه آرایشی هم از آن استفاده کنید.

همچنین، این ضدآفتاب فاقد چربی‌ست و برای انواع پوست مناسب است. برخلاف سایر ضدآفتاب‌های کرم پودری، ضدآفتاب سینره پس از استفاده براق نیست و جلوه مات جذابی را به پوست شما هدیه می‌کند. جالب است بدانید، هنگام تهیه این ضدآفتاب از تست حیوانی استفاده نشده است که جذابیت این محصول را دو چندان می‌کند.

دکتر ژیلا کرم ضد آفتاب SPF50 مولتی پروتکشن فاقد چربی رنگی

ضد آفتاب دکتر ژیلا

دکتر ژیلا از جمله‌ ضدآفتاب‌هایی است که قابلیت جوان‌سازی پوست را دارد. این ضدآفتاب حاوی روغن زیتون است و از پوست در برابر اشعه‌های UVA و UVBمحافظت می‌کند. این ضدآفتاب قابلیت محافظت از پوست صورت در برابر آلودگی هوا را هم دارد.

این محصول مناسب کسانی است که نگران جوش زدن یا چروک شدن پوست صورتشان هستند. اگر در انتخاب ضدآفتاب سخت‌پسند هستید، با یکبار استفاده از ضدآفتاب دکتر ژیلا می‌توانید از روزهای آفتابی سال لذت ببرید.

ام کیو کرم ضد آفتاب بایوتاچ SPF50

ضدآفتاب ام‌یو بایوتاچ

طرفداران ضدآفتاب‌هایی با رنگ طبیعی و بدون کرم پودر، ضدآفتاب ام کیو بایووتاچ spf50 را خیلی خوب می‌شناسند. این ضدآفتاب فوق‌العاده، با کیفیت خوبی که دارد از بروز جوش صورت جلوگیری می‌کند.

ضدآفتاب ام کیو در ایران و تحت لیسانس فرانسه تولید می‌شود و از پوست شما در برابر اشعه‌های UVB و UVA محافظت می‌کند. در تهیه این ضدآفتاب از روغن بادام استفاده شده است که می‌تواند برای پوست شما مفید و بهترین محافظت‌کننده باشد.

سخن پایانی

انتخاب ضد آفتاب مناسب برای مراقبت از پوستتان امری بسیار مهم است. در انتخاب ضدآفتاب، باید به عوامل مختلف توجه کنید. به‌عنوان مثال، مطمئن شوید که ضدآفتاب انتخابی شما حاوی عوامل محافظتی در برابر اشعه UVB و UVA است.

توجه به spf نیز مهم است و تاثیر مستقیمی روی حفاظت از پوست شما دارد. در نهایت، بهتر است ضدآفتابی را انتخاب کنید که برای شما راحت و قابل استفاده باشد. ترجیحاً از ضدآفتاب با بافتی سبک و غیرچسبناک استفاده کنید تا به راحتی روی پوست جذب شود. اگر به دنبال ضدآفتاب خاصی هستید، حتما به داروخانه آنلاین داروتامین مراجعه کنید.

سوالات متدوال درباره ضدآفتاب

در ادامه، برخی از رایج‌ترین سوالات را که ممکن است ذهن شما را هم درگیر کرده باشند، بیان کرده‌ایم.

  1. قبل از ضد افتاب چی بزنیم؟

ابتدا باید صورت خود را بشوئید و سپس از تونر برای پاکسازی عمیق پوست استفاده کنید. بعد از استفاده از تونر می‌توانید از آبرسان و مرطوب‌کننده استفاده کنید.

  1. چه مقدار ضد آفتاب بزنیم؟

مقدار استفاده از ضدآفتاب به موارد مختلفی بستگی دارد. اما در حالت کلی برای پوشش پوست صورت و گردن به اندازه دو بند انگشت، معادل 2 میلی‌گرم از کرم ضدآفتاب کافی است.

  1. ایا در شب هم باید ضدآفتاب زد؟

ممکن است تعجب کنید؛ اما پزشکان توصیه می‌کنند که استفاده از ضدآفتاب در شب هم ضروری است. ضدآفتاب به عنوان یک لایه محافظتی عمل می‌کند. نور لامپ، صفحه تلوزیون و لپ‌تاپ می‌توانند برای پوست شما خطرناک باشند. بهتر است قبل از رفتن به رخت خواب حتما ضدآفتاب داشته باشید.

  1. آیا برای تمدید ضدآفتاب باید صورت را بشوییم؟

قبل از تمدید ضدآفتاب حتما باید صورت خود را با استفاده شوینده‌های بهداشتی مخصوص صورت بشویید. ضدآفتاب در بهترین حالت، فقط 5 ساعت می‌تواند از پوست شما محافظت کند. بعد از 5 ساعت، موادی روی پوست باقی می‌مانند که برای سلامت پوست مضر هستند.

  1. اس پی اف ضد آفتاب چند باشه خوبه؟

زمانی که شما از SPF 30 استفاده می‌کنید، 3 درصد از اشعه‌های خورشید به پوست شما آسیب می‌زنند. در صورتی که SPF 50 استفاده کنید مقدار آسیب اشعه‌ها به 2 می‌رسد. بالابودن spf به معنای این نیست که مدت طولانی می‌توانید زیر نور خورشید باشید. اگر دچار بیماری‌های پوستی نیستید، می‌توانید از spf50 استفاده کنید؛ در غیر این‌صورت با پزشک مشورت کنید.

ارسال نظر