نحوه پیداکردن واکسن آنفولانزا

1403-07-09 17:10:29

با توجه به شیوع فصل آنفولانزا و توزیع انواع واکسن آنفولانزا در داروخانه ها، یکی از مهمترین سوالات پرتکرار نحوه پیداکردن واکسن آنفولانزا است و این سوال که کدام داروخانه‌ها واکسن آنفولانزا را توزیع میکنند. ریاست سازمان غذا و دارو اخیرا در مصاحبه‌ای به طور کامل نحوه پیداکردن واکسن آنفولانزا و داروخانه‌های توزیع کننده واکسن آنفولانزا را توزیع داده اند. برای جستجوی داروخانه توزیع کننده واکسن آنفولانزا، از قبیل واکسن‌های اینفلووک و واکسی گریپ میتوانید داروخانه‌های توزیع‌کننده واکسن آنفلوآنزا را در سامانه تی‌تک جست‌وجو کنید. در ادامه این مصاحبه را مطالعه می‌نمایید

رئیس سازمان غذا و دارو در خصوص اقدامات انجام‌شده جهت تامین و توزیع واکسن آنفلوآنزا همزمان با فصل سرد سال گفت:

امسال مجموعا مجوز واردات ۲ میلیون و ۱۰۰هزار دوز واکسن ۴ظرفیتی آنفلوآنزا را داده‌ایم که بیش از یک میلیون و ۸۰۰ هزار دوز آن در داروخانه‌های سراسر کشور در دسترس مردم است و می‌توانند جهت تامین اقدام کنند.

مردم می‌توانند جهت شناسایی داروخانه‌های توزیع‌کننده واکسن آنفلوآنزا از طریق سامانه تی‌تک به آدرس mobile. ttac. ir یا با نصب اپلیکیشن تی‌تک در قسمت داروهای کمبود، نزدیک‌ترین داروخانه محل جستجو را انتخاب و واکسن را تهیه کنند.

دکتر سیدحیدر محمدی بر لزوم رعایت بهداشت فردی تاکید کرد و افزود:

افراد بالای ۶۵ سال، کودکان شش ماه تا ۵ سال، کادر بهداشت و درمان، افراد دارای بیماری زمینه‌ای مانند بیماران دیابت، قلبی و عروقی، ریوی و کلیوی، بیماران مبتلا به نقص سیستم ایمنی، مبتلایان به سرطان و زنان باردار از اولویت‌های دریافت واکسن آنفلوآنزا هستند.

شما همراهان داروتامین میتوانید تمامی اطلاعات لازم در مورد واکسن‌های آنفولانزا ۴ظرفیتی و سه ظرفیتی از جمله اینفلووک و واکسی گریپ را در مقاله واکسن آنفولانزا، راهنمای جامع برای انتخاب بهترین واکسن آنفولانزا مطالعه نمایید

 

بازنشر