محصولات برتر اوردینری در دنیا

برند اوردینری یا «The Ordinary»

برند اوردینری یا «The Ordinary»، یک برند مربوط به محصولات مراقبت از پوست و زیبایی است. این برند در سال ۲۰۱۳ تأسیس شده است و تابع شرکت DECIEM است که یک شرکت کانادایی معروف در صنعت زیبایی است.

برند «The Ordinary» به فلسفه‌ای ساده و مؤثر مشهور است که بر تأمین محصولات با کیفیت بالا و قیمت مناسب تمرکز دارد.

محصولات «The Ordinary» با ترکیبات نوآورانه خود و تمرکز بر مواد موثره، برای بهبود وضعیت پوست و درمان مشکلات خاص طراحی شده‌اند. این محصولات شامل سرم‌های مراقبت از پوست، کرم‌های مرطوب‌کننده، محصولات محافظت از آفتاب و محصولات مراقبت از مو و ... می‌شود.

این برند بر طراحی ساده و بسته‌بندی شفاف تکیه می‌کند و تمرکزش بر ارائه اطلاعات جامع درباره مواد و نحوه استفاده از محصولات است. هدف برند اوردینری «The Ordinary» تمکین و آگاهی مشتریان درباره روتین مراقبت از پوست خود است.

محصولات «The Ordinary» به دلیل کیفیت و قیمت مناسب خود، بین علاقه‌مندان به مراقبت از پوست بسیار محبوب هستند. برای مشاهد تمام محصولات برند اوردینری بر روی آن کلیک نمایید

مزایا و وجه تمایز برند اوردینری

محصولات اوردینری به کمک تحقیقات علمی به روز و فناوری‌های تازه با مواد اولیه فعال با غلظت بالا، با قیمت پایین و در بسته‌بندی‌های خاص و شفاف عرضه میشوند و محصولات برند اوردینری را با این ویژگی‌ها میشناسند و بنابراین مطمئناً از سایر مارک‌های زیبایی متمایز است. مجموعه محصولات The Ordinary شامل محصولات مراقبت از پوست، مراقبت از مو، محصولات کامل بدن و محصولات آرایش است

باید توجه داشت که محصولات اوردینری فاقد پرکننده‌ها، پارابن‌ها، سولفات‌ها، پارافین، فرمالدئید و جیوه هستند؛ همچنین محصولات اوردینری، از جمله محصولات آرایشی و بهداشتی کروئلتی فری هستند یعنی در هنگام تولید و ارزیابی آن‌ها به هیچ عنوان تستی روی حیوانات آزمایش نمیشود.

علاوه بر این، در اکثر کشورهای دنیا برند اوردینری یک خط مشی ۳۶۵ روزه دارد، بدین معنی که اگر محصولی که توسط مشاورین این برند برای فرد توصیه و عرضه شد، موثر واقع نشد، این برند تمامی وجه را به مشتری خود باز میگرداند که البته طبیعی است که در ایران انتظار چنین خط مشی را از هیچ برندی به خصوص برندهای خارجی وجود ندارد.

محصولات اوردینری برای چه افرادی مناسب است؟

افرادی که به دنبال محصولاتی با فهرست مواد ساده‌تر و مبتنی بر داده‌های علمی هستند، ممکن است از پیشنهادات The Ordinary استقبال کنند. در واقع سعی برند اوردینری آن است که از مواد اولیه کمتر و موثرتر استفاده کند و تا حد امکان مواد اضافی و افزودنی‌ها را در محصول به کار نبرد

باتوجه به اینکه این برند سعی میکند از کمترین مواد اولیه در تولید هر محصول استفاده کند (ترجیحا فقط یک ماده اولیه)، توصیه میکند که افراد با دریافت مشاوره‌های مناسب از پزشکان و داروسازان و متخصصین مشاور زیبایی، بهترین محصول را برای خود انتخاب کند. درواقع به گفته خودشان، این برند بیشتر تمایل به سمت خریداران باهوش مراقبت از پوست دارد.

چگونه بهترین محصولات را از برند The Ordinary انتخاب کردیم؟

در انتخاب برترین‌های محصولات از برند The Ordinary، محصولات پرفروش این برند را با مثبت‌ترین نظرات کاربران و بررسی علمی توسط تیم داروخانه داروتامین و بررسی نقدها در مجلات زیبایی برجسته ارزیابی کردیم

در ادامه به معرفی هرکدام میپردازیم:

بهترین پاک کننده

پاک کننده اسکوالان Squalane اوردینری

مناسب برای: انواع پوست

ترکیبات کلیدی یا مواد سازنده: اسکوالان (مولکولی که می‌تواند به پوست کمک کند هیدراته تر، سرزنده‌تر و سالم‌تر شود)

به گفته منتقدان، این پاک کننده بدون صابون، آرایش و آلودگی را بدون تحریک یا پاک کردن پوست شما پاک می‌کند. در حالی که شکل آن مانند یک بالم یا یک مرطوب کننده غلیظ است، وقتی آن را روی صورت خود می‌مالید، به یک سرم روغن مانند تبدیل می‌شود، به این معنی که پس از شستشو، پوست شما احساس خشکی نمی‌کند.

ماده اصلی فعال آن اسکوالان است، یک ماده فوق العاده آبرسان که زمانی که به صورت موضعی استفاده شود، می‌تواند با آسیب‌های پوستی مبارزه کرده و تولید کلاژن را افزایش دهد.

بهترین تونر

محلول تقویت کننده اسید گلیکولیک ۷٪ اوردینری

مناسب برای: همه انواع پوست، به جز پوست‌های حساس

مواد اصلی: اسید گلیکولیک، اسیدهای آمینه، آلوئه ورا

این محصول از آلفا هیدروکسی اسید (AHA) به شکل اسید گلیکولیک استفاده می‌کند، ماده‌ای که پیوندهای بین لایه اپیدرم و درم را از بین می‌برد و پوستی صاف‌تر و یکدست‌تر را ارائه می‌دهد. اسید گلیکولیک کوچکترین AHA است، به این معنی که به راحتی به پوست نفوذ می‌کند و به شما امکان می‌دهد اثرات صاف‌کنندگی آن را سریعتر از سایر AHAها مشاهده کنید.

تونر با استفاده از مواد فعال اسید گلیکولیک و آلوئه ورا به آرامی پوست را لایه برداری می‌کند تا بافت و روشنایی پوست را بهبود بخشد. اکثر منتقدان از نحوه عملکرد آن برای از بین بردن آکنه و برآمدگی خوششان می‌آید. با این حال، برخی اشاره می‌کنند که در برخی افراد باعث ایجاد حساسیت پوستی میشود، بنابراین همیشه خوب است که قبل از استفاده از آن روی تمام صورت خود یک تست پچ پوستی انجام دهید

بهترین پرایمر

پرایمر سیلیکونی با چسبندگی بالا اوردینری

مناسب برای: انواع پوست به جز پوست‌های چرب

مواد اصلی: سیلیکون‌های تطبیقی

این پرایمر به دلیل اثر محو کننده اش، به ویژه به دلیل توانایی آن در پوشاندن منافذ بزرگ و عیوب پوستی، مورد علاقه است و زمینه را برای آرایش بی‌عیب و نقص فراهم می‌کند. بسیاری از منتقدان در مورد بافت این محصول ابراز خوشحالی می‌کنند، اما تاکید می‌کنند که مهم است که قبل از آرایش روی آن، اجازه دهید کاملا خشک شود تا پرایمر سفت یا پوسته پوسته نشود.

همچنین با توجه به این که دارای مقداری چربی است، برای افرادی با پوست چرب توصیه نمیشود

بهترین مرطوب کننده

مرطوب کننده طبیعی با فاکتور HA اوردینری

مناسب برای: پوست‌های چرب یا مستعد آکنه

مواد سازنده اصلی: اسید هیالورونیک و اسیدهای آمینه

این مرطوب کننده از موادی که به طور طبیعی در پوست شما یافت می‌شود (مانند اسید هیالورونیک) برای افزایش رطوبت و صافی سطح پوست استفاده می‌کند. در حالی که این محصول را می‌توان برای انواع پوست استفاده کرد، اما برای پوست‌های چرب یا مستعد آکنه بهترین گزینه است زیرا مرطوب کننده سبک‌تری است. از بهترین مزایای این محصول آن است که چربی پوست را افزایش میدهد.

برخی از منتقدان توصیه میکنند که بهتر است به همراه این محصول از کرم شب یا سرم‌های پوستی حاوی اسید هیالورونیک در روز استفاده شود تا هیدراتاسیون بیشتری ارائه دهند.

محصولات مشابه آن در ایران،سرم همی اسکوالان اوردینری است

بهترین ماسک

ماسک سالیسیلیک اسید ۲٪ اوردینری

مناسب برای: پوست‌های چرب یا مستعد آکنه

مواد اصلی: اسید سالیسیلیک، زغال فعال، خاک رس، اسکوالان

این ماسک ۱۰ دقیقه‌ای زمانی که یک یا دو بار در هفته استفاده شود به طور موثر برای از بین بردن آکنه عمل می‌کند. منتقدان می‌گویند که بعد از استفاده از این ماسک متوجه کاهش اندازه منافذ و لکه‌های کمتر پوست شده اند.

از مهمترین مزیت‌های این محصول این است که احتیاج به استفاده از دفعات زیادی از این محصول نیست تا اثرات مفید آن را مشاهده کرد

بهترین لایه بردار شیمیایی

محلول لایه بردار AHA ۳۰٪ + BHA ۲٪ اوردینری

مناسب برای: همه انواع پوست، به جز پوست‌های حساس

ترکیبات کلیدی: AHA ها، اسید سالیسیلیک، اسید هیالورونیک، ویتامین B۵

این لایه بردار محبوب‌ترین محصول The Ordinary است – در سال ۲۰۲۰ پس از انتشار تبلیغات آن در TikTok و پس از آنکه کیم کارداشیان اشاره کرد که این محصول را بخشی از روال زیبایی خود می‌داند، از پرفروش‌ترین محصولات آرایشی و بهداشتی در دنیا شد

این لایه بردار به پاکسازی منافذ بسته پوست، مسطح‌سازی و اصلاح بافت و روشن شدن پوست کمک می‌کند.

منتقدان می‌گویند که ممکن است پس از مصرف آن به صورت موقت کمی احساس خشکی به پوست دست دهد، اما این محصول باعث تحریک پوست نمی‌شود.

محصول مشابه آن در ایران، سرم رینول 0.2% در اسکوالان اوردینری است

بهترین کاهش دهنده قرمزی پوست

سوسپانسیون آزلائیک اسید ۱۰٪ اوردینری

مناسب برای: انواع پوست

مواد اصلی سازنده: آزلائیک اسید

این کرم با آزلائیک اسید، پوست را روشن و شفاف میکند و باعث از بین مخمری در سطح پوست میشود که می‌تواند باعث روزاسه و آکنه شود. اسن محصول پوست را روشن می‌کند و قرمزی را کاهش می‌دهد. منتقدان تاکید دارند که این محصول به علت آنکه یک محصول اسیدی است، بهتر است در شب استفاده شود.

باید توجه کرد که اجازه ندهید کلمه اسید شما را بترساند، اسیدهای بدون نسخه (OTC) یا لایه‌بردارهای شیمیایی به خلاص شدن از شر سلول‌های مرده پوست کمک می‌کنند و ضعیف‌تر از درمان‌هایی هستند که از یک متخصص پوست یا زیبایی دریافت می‌کنید

محصول مشابه آن در ایران ، سرم اسیدآمینه و ویتامین ب5 اوردینری است

بهترین برای پوست‌های بالغ

بافت Buffet اوردینری

بهترین برای: انواع پوست

مواد اصلی: پپتیدها، اسیدهای آمینه، اسید هیالورونیک

این سرم برای پوست‌های بالغ هدف‌گذاری شده است زیرا با استفاده از پپتیدها بافت را بهبود می‌بخشد و عیوب را کاهش می‌دهد. با این حال، با توجه به نام تجاری، استفاده از آن ممکن است تا ۴ ماه طول بکشد تا نتایج را مشاهده کنید، بنابراین تداوم مصرف با این محصول کلیدی است.

منتقدان می‌گویند که در نتیجه استفاده از بافت اوردینری، پوست آن‌ها شفاف‌تر و روشن‌تر به نظر می‌رسد. توجه به این نکته ضروری است که از آنجایی که این محصول حاوی پپتیدهایی است (اسیدهای آمینه که وقتی جذب پوست می‌شوند، می‌توانند سد رطوبتی پوست را بهبود بخشند، به پاک کردن جوش‌ها و موارد دیگر کمک کنند)، نباید با اسیدهای مستقیم یا اسیدهای آسکوربیک یا اسید آزلائیک ۱۰٪ استفاده شود

محصول مشابه آن در ایران روغن مغذی پوست بی اویل اوردینری است

بهترین محصول ضد آکنه

نیاسینامید ۱۰٪ + روی ۱٪ اوردینری

مناسب برای: پوست مستعد آکنه

مواد اصلی: نیاسینامید (ویتامین B۳)

این کرم ضد لک با استفاده از غلظت ۱۰ درصد نیاسینامید که نوعی ویتامین B۳است، می‌تواند به پوست شما کمک کند سد رطوبت قوی‌تری بسازد و قرمزی، لک و اندازه منافذ پوست را به حداقل برساند

منتقدان دوست دارند که نیاسینامید اوردینری به راحتی جذب پوست می‌شود و به از بین بردن جوش‌های سر سیاه کمک می‌کند. توجه داشته باشید که از آنجایی که نیاسینامید می‌تواند بر قدرت ویتامین C تأثیر بگذارد، مهم است که از محصولات حاوی ویتامین C در روتین پوستی خود استفاده نکنید.

بهترین روغن صورت

روغن دانه رز هیپ ۱۰۰٪ ارگانیک با فشار سرد

مناسب برای: انواع پوست

مواد اصلی: روغن دانه رزهیپ

این روغن دانه رزهیپ به پوست شما اجازه می‌دهد از مزایای مواد مغذی و نرم کننده پوست، از جمله اسید لینولئیک (که به تقویت سد پوست برای حفظ رطوبت کمک می‌کند) و پرو ویتامین A، بهره‌مند شود.

در حالی که افراد دارای پوست چرب ممکن است تمایلی به استفاده از روغن روی پوست خود نداشته باشند، متخصصان می‌گویند که این محصول رطوبت را برای پوست فراهم می‌کند و بافت پوست را برای انواع پوست بهبود می‌بخشد و باعث ایجاد جوش نمی‌شود.

بهترین درمان خشکی پوست

هیالورونیک‌های دریایی اوردینری

مناسب برای: پوست‌های خشک یا حساس

مواد اصلی: اسید هیالورونیک، عصاره جلبک

این سرم محبوب که با فرم سبک وزن هیالورونیک اسید ساخته شده است، به پوست شما اجازه می‌دهد تا آب را بدون بافت خامه‌ای اسید هیالورونیک سنتی جذب و نگه دارد.

متخصصان می‌گویند که این فرمول رطوبت لازم را بدون تحریک پوست حساس فراهم می‌کند. هنگامی که به رطوبت پوستی بیشتری نیاز دارید، به خصوص در فصل زمستان، این یک محصول عالی برای روتین مراقبت از پوست شما است.

محصول مشابه آن در ایران روغن گل گاو زبان اوردینری است

بهترین ضدآفتاب

ضدآفتاب معدنی UV SPF ۳۰ با آنتی اکسیدان اوردینری

مناسب برای: انواع پوست

مواد اصلی: اکسید روی، دی اکسید تیتانیوم، فلفل تاسمانی

این کرم ضد آفتاب که با اکسید روی و اکسید تیتانیوم فرموله شده است، برای انعکاس اشعه‌های مضر فرابنفش و خنثی کردن رادیکال‌های آزاد عمل می‌کند. ترکیب افزوده شده فلفل تاسمانی سرشار از فلاوانون برای آرامش پوست، جلوگیری از قرمزی و تحریک پوست استفاده شده است

منتقدان می‌گویند که نقطه ضعف این محصول این است که رنگ سفید رنگ گچی ممکن است روی پوست به جای بگذارد که برای پوست‌های تیره مناسب نیست

بهترین پاک کننده کل بدن

شوینده سولفات ۴٪ برای سر و بدن اوردینری

مناسب برای: انواع پوست و مو

مواد اصلی: سولفات‌ها (SLES-2)

این محصول همه کاره به ساده کردن روال دوش گرفتن شما بدون کاهش کیفیت مواد کمک می‌کند. ایده پشت این پاک‌کننده این است که می‌تواند کثیفی، چربی و ناخالصی‌ها را بدون از بین بردن رنگ مو - از بین ببرد، زیرا از سولفات ملایم SLES-2 ساخته شده است.

در حالی که برخی از منتقدان در مورد کمبود کف آن اظهار نظر می‌کنند (آن‌ها انتظار حباب‌های صابونی‌تر را داشتند)، برخی دیگر در مورد اینکه پوست و موی آن‌ها پس از استفاده چقدر شاداب می‌شوند، اظهار نظر می‌کنند.

بهترین روغن پوست سر

روغن مارولا ۱۰۰٪ فشرده سرد

مناسب برای: همه انواع مو

مواد اصلی: روغن مارولا بکر فشرده سرد

این روغن غنی از آنتی اکسیدان که توسط متخصصان برای افراد دارای موهای خشک «نجات دهنده» نامیده می‌شود، و جزوپرفروشترین روغن‌های سر در دنیا است. روغن مارولا - که از هسته میوه درختان مارولا به دست می‌آید - می‌تواند موخوره را درمان کند، خشکی موها را از بین ببرد و درخشندگی ایجاد کند.

از آنجایی که می‌توان از روغن مارولا اوردینری برای کمک به یکنواخت شدن رنگ پوست هم استفاده کرد، یکی دیگر از پیشنهادات دو در یک محبوب The Ordinary است.

بهترین کانسیلر

کانسیلر اوردینری

مناسب برای: انواع پوست

مواد اصلی: دایمتیکون، توکوفرول (آنتی اکسیدان)

این کانسیلر با پوشش دهندگی بالا برای پوشاندن لکه‌ها و عیوب پوست و بدون ایجاد کلوخه یا حالت کیکی روی پوست عمل می‌کند. این محصول از دایمتیکون ساخته شده است که باعث میشود یک مانع بر روی پوست ایجاد می‌کند تا سطح آن را فوق العاده صاف نگه دارد، و بنابراین به نظر نمیرسد که آرایش روی پوستتان غیرطبیعی یا زیاد باشد

متخصصان می‌گویند این محصول به عنوان کانسیلر زیر چشم و همچنین برای کانتورینگ به خوبی عمل می‌کند. با این حال، برخی اظهار داشتند که این فرمول برای پوست آن‌ها کمی خشک است.

از کجا می‌توانم محصولات اوردینری را تهیه کنم؟

می‌توانید محصولات The Ordinary را به صورت آنلاین از طریق وب سایت این برند، سایت داروخانه آنلاین داروتامین و سایر داروخانه‌های آنلاینی که اجازه فروش این محصول را داشته باشند و یا به صورت حضوری با مراجعه به داروخانه شبانه روزی دکتر گیتی نورد یا سایر مراکز معتبر تهیه کنید.

نظرات مشتریان و شهرت برند

محصولات ordinary توسط مجلات برتر زنان و وب سایت‌های سبک زندگی و همچنین متخصصان پوست مورد بررسی قرار گرفته اند. اکثر محصولات موجود در وب سایت داروتامین دارای نظرات مشتریان ۴ یا ۵ ستاره از خریداران هستند.

شرکت مادر اوردینری، Deciem، در حال حاضر توسط Better Business Bureau رتبه‌بندی نشده است.

آیا محصولات اوردینری واقعا موثر هستند؟

بله، با توجه به نظرات مثبت مشتریان و داده‌های تحقیقاتی در مورد مواد مختلف مورد استفاده در محصولات آن‌ها، پیشنهادات The Ordinary می‌تواند موثر باشد.

با این حال، پوست هر فردی متفاوت است و عوامل مختلفی می‌تواند باعث شود پوست به هر محصولی واکنش مثبت یا منفی نشان دهد. اگر مطمئن نیستید که محصولی برای شما مناسب است، قبل از استفاده با یک متخصص مشورت کنید.

صحبت پایانی

اکنون که درباره The Ordinary اطلاعات بیشتری دارید، می‌توانید تصمیم بگیرید که آیا این محصولات برای شما مناسب هستند یا خیر. محصولات اوردینری نه تنها مقرون به صرفه هستند، بلکه مواد تشکیل دهنده آن‌ها توسط علم پشتیبانی می‌شود، که نمی‌توان در مورد بسیاری از محصولات زیبایی موجود در بازار امروز گفت.

با این حال، اگر مطمئن نیستید که آیا هر یک از مواد تشکیل دهنده این محصولات برای پوست شما مفید است، قبل از شروع یک روتین پوستی جدید با یک متخصص پوست صحبت کنید. به این ترتیب می‌توانید نیازهای پوست خود را بهتر درک کنید.

 

دکتر امیرحسین گیتی نورد

ارسال نظر