بهترین ورزش برای داشتن اندامی زیبا

این روزها همه ما به فکر کاهش وزنمان هستیم. می‌خواهیم فرم بدنمان را بهبود ببخشیم و به تناسب اندام برسیم. حتی برخی در فکر ساخت بدنی خوش‌فرم هستند. از همان زمانی‌که یادمان می‌آید، گفته‌اند، ورزش کنید تا سالم بمانید. حتما دلیل این توصیه‌ها را می‌دانید. ورزش به سلامت بدن کمک می‌کند و متابولیسم بدن را بهبود می‌بخشد.

در کنار تمام فواید بی‌نظیری که ورزش برای بدن دارد، به تناسب اندام هم کمک بسیاری می‌کند. با این حال ممکن است به‌صورت مشخص ندانید کدام ورزش‌ها می‌توانند برایتان مفید باشند. کدام ورزش‌ها با توجه به شرایط بدنی‌تان بهترین انتخاب‌اند. در این مطلب از وبلاگ داروتامین سعی کرده‌ایم با ارائه اطلاعات مناسب در رابطه با بهترین ورزش برای داشتن اندامی زیبا، راهنمایی‌های لازم را به شما ارائه دهیم.

8 ورزش کالری‌سوز

وقتی در رابطه با میزان کالری‌‎سوزی که هر ورزش دارد، آگاه باشید، می‌توانید برنامه‌ریزی دقیقی داشته باشید. شما باید بدانید متناسب با وزن و شرایط بدنی‌تان چه مقدار ورزش در هفته نیاز دارید. همچنین باید بهترین ورزش برای داشتن اندامی زیبا را بشناسید تا بتوانید انتخاب درستی داشته باشید و به تناسب اندام برسید.

شنا

ورزش شنا

شنا یک تمرین ورزشی کامل است؛ زیرا شما تقریبا با تمام بدن خود ورزش می‌کنید که باعث عضله‌سازی می‌شود. شناکردن فواید دویدن و در عین حال، مزایای عضلانی مانند استفاده از وزنه را به همراه دارد. شنا، بیشتر از ماهیچه‌های بدن استفاده می‌کند و روی باسن، شکم، شانه‌ها و پشت تمرکز دارد. در یک جلسه یک‌ساعته شنا، بسته به سرعت شنا و وضعیت جسمانی خود می‌توانید بین ۴۱۳ تا ۷۰۴ کالری بسوزانید.

زومبا

زومبا یک رشته تناسب اندام است که ریتم‌های مختلفی که اغلب لاتین هستند را با هم ترکیب می‌کند، مانند مارنگو، باخاتا، سالسا، سامبا، فلامنکو. این نوع تناسب اندام شامل برخی تمرینات هوازی با رقص نیز می‌شود. رقص‌های مختلف به شما کمک می‌کنند تا عضلات باسن، شکم، بازوها و پاها را تقویت کنید و شکل دهید.

انجام زومبا مزایای متعددی برای سلامت جسمی و روانی شما به همراه دارد. تمرین مداوم به شما کمک می‌کند تا سریع‌تر وزن خود را کاهش دهید. در یک جلسه، می‌توانید ۷۰۰ کالری بسوزانید. برای رسیدن به یک اثر بهتر، سطح تلاشتان در هر جلسه را افزایش دهید.

تکواندو

تکواندو وضعیت جسمانی خوبی را در بدن ایجاد می‌کند. با این هنر رزمی، انعطاف‌پذیری بیشتری در پاها، قدرت و سرعت خود به دست خواهید آورد. در یک جلسه یک‌ساعته که به تمرین تکواندو می‌پردازید، می‌توانید بیش از ۷۰۰ کالری بسوزانید.

والیبال

ورزش والیبال

والیبال ورزشی هوازی‌ست که به چابکی، قدرت، انعطاف‌پذیری و استقامت نیاز دارد. تمرکز این ورزش به طور خاص روی دست‌، پا و باسن است. این ورزش، یک حالت تقریبا همیشه ثابت نیمه‌چمباتمه‌ای است که باعث می‌شود اکثر فشارها روی اندام‌های تحتانی اعمال شوند. همچنین با توجه به ضرباتی که به توپ وارد می‌کنید، ماهیچه‌های بازو نیز درگیر و تقویت می‌شوند؛ در نتیجه، فواید سلامتی زیادی به همراه دارد.

در یک بازی والیبال که حدود یک ساعت است، معمولا به طور متوسط ۵۰۰ تا ۶۰۰ کالری می‌سوزانید که برای از دست‌دادن چربی، لاغری و حفظ تناسب اندام ایده‌آل است.

تنیس

با تمرین این ورزش، ظرفیت هوازی و بی‌هوازی خود را افزایش می‌دهید. در هنگام تمرینات، به لطف ضربه‌های شدیدی که با راکت به توپ می‌زنید، چربی می‌سوزانید. برای دریافت توپ باید سریع و قوی واکنش نشان دهید و جابه‌جا شوید که باعث افزایش قدرت پاها می‌شود.

بسکتبال

این ورزش، تنه، بازوها و پاها را تقویت می‌کند و برای به‌دست‌آوردن قدرت عضلانی توصیه می‌شود. بسکتبال به شما کمک می‌کند تا اندام خود را بازیابی کنید و چربی انباشته‌شده در شکم را با سرعت بیشتری از بین ببرید.

این ورزش یک فعالیت هوازی است که به شما کمک می‌‎کند کالری بیشتری بسوزانید؛ در نتیجه سرعت کاهش وزن را افزایش می‌دهد. پزشکان به افرادی که از چاقی رنج می‌برند، بسکتبال را به شدت توصیه می‌کنند. در یک ساعت تمرین، می‌توانید بین ۵۰۰ تا ۷۰۰ کالری بسوزانید.

دویدن

دویدن ورزشی‌ست که در آن پاهای شما سریع‌تر از زمانی که راه می‌روید با زمین تماس پیدا می‌کنند؛ در نتیجه وقتی این ورزش را انجام می‌دهید، به بدن خود کمک می‌کنید تا کالری سوزی روزانه را افزایش دهد. به این ترتیب، وزن کم می‌کنید یا تناسب اندام خود را حفظ می‌کنید.

توصیه می‌کنیم این ورزش را با یک رژیم غذایی سالم و خوب ترکیب کنید. دویدن چربی بدن را کاهش می‌دهد و باعث سفت شدن پاها، بازوها، پشت و شکم می‌شود. در نیم ساعت تمرین دویدن، به طور متوسط ۳۰۰ تا ۵۱۰ کالری خواهید سوزاند.

بوکس

ورزش بوکس

بوکس نیز ورزشی هوازی است که فواید سلامتی زیادی دارد و باعث تخلیه قابل توجه انرژی می‌شود. بسته به شدتی که این ورزش را انجام می‌دهید، در هر ساعت حدود ۷۵۰ کالری خواهید سوزاند.

تمرین‌هایی که بیشترین کالری را در این ورزش می‌سوزانند عبارتند از: طناب‌زدن، ضربه‌زدن، دویدن و مسابقه. با این ورزش، دست‌ها و پاهای شما محکم‌تر خواهند شد. همچنین بوکس انعطاف‌پذیری عضلات را بهبود می‌بخشد؛ زیرا حرکات پیوسته و سریعی وجود دارد.

بهترین ورزش برای داشتن اندامی زیبا برای سنین مختلف

شاید تعجب کنید، اما در هر سنی که باشید با توجه به شرایط بدنی‌تان تعدادی از ورزش‌ها برایتان بهترین خواهند بود. برای اینکه بتوانید به فرم ایده‌آل بدنتان برسید، آسیب نبینید و تناسب اندامتان را حفظ کنید، بهتر است در انتخاب حرکات ورزشی با دقت عمل کنید. در ادامه برخی از بهترین ورزش‌ها برای سنین مختلف را آورده‌ایم.

بین ۲۰ تا ۳۰ سال

بین سنین ۲۰ تا ۳۰ سالگی، بدن در بهترین شرایط برای تمرین هر نوع ورزشی قرار دارد. ظرفیت کشسانی و مقاومت طبیعی بدن تقریبا بسیار بالا است. هدف شما باید این باشد که فرم بدن خود را بهبود بخشیده و شکل دهید. دویدن به مدت ۳۰ تا ۴۰ دقیقه بهترین ورزش است. تمرین ۳ تا ۵ بار در هفته ورزش‌های هوازی هم به رشد ماهیچه‌های شما کمک می‌کند و ظرفیت هوازی بدن شما را به طور محسوسی افزایش می‌دهد.

بین ۳۰ تا ۴۰ سال

بین سنین ۳۰ تا ۴۰ سالگی، بدن دچار تغییراتی مانند از دست‌دادن تدریجی فیبرها می‌شود که به شما اجازه می‌دهد با سرعت بیشتری ورزش کنید. می‌توانید به تمرین ورزش‌هایی که بیش از همه دوست دارید ادامه دهید. بهتر است یوگا را در زندگی خود بگنجانید. این ورزش یکی از توصیه‌‎شده‌ترین ورزش‌ها است. زیرا باعث می‌شود عضلات خود را شل کنید و توانایی تنفس خود را بهبود بخشید.

بین ۴۰ تا ۵۰ سال

بین سنین ۴۰ تا ۵۰ سالگی، بر حفظ توان عضلانی تمرکز می‌شود. در این سن بانوان بیشتر از مردان به حفظ توان عضلانی اهمیت می‌دهند تا روند پیری را کند کنند. یکی از ورزش‌های توصیه‌شد برای افزایش توان بدنی، شنا است. این ورزش تمام قسمت‌های بدن را درگیر کرده و از آسیب‌دیدن مفاصل جلوگیری می‌کند؛ در نتیجه به مقاومت هوازی دست می‌یابید.

بیش از ۵۰ سال

برای سنین بالای ۵۰ سال، تمرکز بر حفظ تحرک خواهد بود که تمرینات ورزشی، نباید فشار زیادی به بدن وارد کنند. علاوه بر پیاده‌روی و شنا، تایچی را برای بهبود تحرک و هماهنگی بدن توصیه می‌کنیم.

ورزش با هدف کاهش وزن

اگر می‌خواهید وزن کم کنید، نکته اصلی این است که رژیم غذایی را جدی بگیرید و برنامه‌ه‎ایی برای ورزش‌کردن داشته باشید. توصیه می‌کنیم تمرین‌های هوازی که در ادامه آورده‌ایم، انجام دهید.

  • استفاده از دستگاه‌هایی مانند: الپتیکال، تردمیل و اسپینینگ؛
  • دویدن؛
  • دوچرخه سواری.

ورزش با هدف افزایش قدرت بدنی

کوهنوردی

برای رسیدن به این هدف می‌توانید وزنه‌برداری را امتحان کنید. با این حال، باید تمرینات پایه‌ای را با تکرار انجام دهید تا قدرت و توانایی حرکت‌دادن وزنه را افزایش دهید. علاوه‌بر تمرینات پایه‌ای، ورزش‌های رزمی، هماهنگی و قدرت را بهبود می‌‎بخشند. همچنین، کوهنوردی و اسکی نیز بر بخش‌هایی از بدن تاثیر می‌گذارند.

توصیه‌هایی برای کاهش وزن هنگام تمرین ورزشی

انجام‌دادن نکات ساده‌ای که در ادامه آورده‌ایم، می‌توانند برای رسیدن به اهداف ورزشی‌تان بسیار مفید و کارساز باشند. برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه می‌توانید مقاله «3+1 برنامه غذایی برای کاهش وزن» را بخوانید.

  • برنامه روزانه‌تان را هوشمندانه شروع کنید. اگر زمان کافی برای تمرین ورزشی ندارید، برنامه ورزشی را با فعالیت‌های دیگری که انجام می‌دهید ترکیب کنید.
  • ثابت‌قدم باشید. اگر ثابت‌قدم باشید و به مدت دو هفته پشت سر هم ورزش کنید، پس از آن تلاش زیادی برای انجام آن نخواهید کرد.
  • خوش بگذرانید؛ هنگام ورزش سعی کنید، آن را تا حد ممکن لذت‌بخش کنید. برای مثال، سعی کنید به موسیقی مورد علاقه‌تان گوش دهید.
  • زمانی که شروع به تمرین ورزشی می‌کنید بیش از یک ساعت تمرین نکنید. ایده‌آل این است که کم‌کم شروع کنید و سپس با احساس خوبی که دارید شدت آن را افزایش دهید.
  • بیش از پنج‌بار در هفته تمرین نکنید؛ ۳ یا ۵ بار در هفته ورزش ایده‌آل است.

سخن پایانی

بهترین ورزش برای داشتن اندامی زیبا، برای هر کس متفاوت است. انجام برخی ورزش‌ها به شما کمک می‌کند تا وزنتان را کم کنید. به‌علاوه، ورزش کمک می‌کند بدن قوی و اندام زیبایی داشته باشید. شما تنها با انجام تمرینات ورزشی و حفظ رژیم غذایی متعادل به این اهداف خواهید رسید. ورزش برای سلامتی شما بسیار مفید است؛ زیرا از قلب شما محافظت می‌کند، عزت نفس شما را افزایش می‌دهد و استرس را از بین می‌برد.

در کنار ورزش و تغذیه سالم، برای رسیدن به ایده‌آل بدنی ممکن است به مکمل‌های تقویتی احتیاج داشته باشید. برای تهیه مکمل‌های ورزشی مناسب می‌توانید به داروخانه آنلاین داروتامین مراجعه کنید و خریدی امن داشته باشید.

ارسال نظر