جشن تیرگان داروتامین

1402-04-09 15:49:57

جشن تیرگان در روز سیزدهم تیرماه جشنی است که هم‌اکنون نیز در چندین شهر و استان ایران برگزار می‌شود. گفته می‌شود که ۱۳ تیر، همان روزی بود که آرش کمانگیر بر فراز قله دماوند رفت.

این جشن در تاریخ ایران باستان، اهمیت بسیاری داشته و با جشن‌هایی همچون نوروز، مهرگان و سده برابری می‌شد. در مورد دلیل برگزاری این جشن، باورهای متعددی وجود دارد که در ادامه بررسی خواهیم کرد.

ابوریحان بیرونی در کتاب آثارالباقیه خود به این جشن اشاره کرده و علت برگزاری آن را، گرامیداشت نویسندگان ایرانی می‌دانست.

هم‌اکنون جشن تیرگان توسط زرتشتیان و سایر ایرانیان در بسیاری از شهرها و استان‌های کشور برگزار می‌شود و به عنوان یکی از میراث‌های معنوی کشور در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.

گرچه در تقویم کنونی ایران، جشن تیرگان تعطیلی رسمی ندارد؛ اما رسم معمول آن است که در روز سیزدهم تیرماه یا روزهایی نزدیک به آن، این جشن برگزار شود. در این جشن مراسم‌های متنوعی همچون آب‌پاشی، فال کوزه، دستبند تیر و باد و خوردن میوه و گندم نیز برگزار می‌شود.

جشن آب پاشونک یکی دیگر از جشن‌های معروف تابستانی است که به ایران باستان بازمی‌گردد و مراسم و آداب جالبی نیز دارد.

فرصت و تخفیف‌هایی که واقعا نمیشه از دستشون داد

داروخانه آنلاین داروتامین، در راستای احترام و ارج نهادن به فرهنگ پارسی و شناساندن و معرفی آیین‌ها و فرهنگ ایران و ایران باستان به مخاطبین خود و همچنین در راستای عملی کردن ارزش‌های خود از جمله مشتری مداری، احترام به مشتریان و همراهان خود، دسترس‌پذیر کردن خرید محصولات دارویی و آرایشی و بهداشتی و ورزشی برای همه افراد، اقدام به برگزاری جشن تیرگان به صورت آنلاین کرده است.

در این جشن آنلاین، داروخانه اینترنتی داروتامین برخی از محصولات خود را علاوه بر تخفیف‌های معمول که بر هر محصول در نظر گرفته می‌شود، به صورت ویژه تخفیف‌گذاری کرده است تا لذت خرید کردن و استفاده از آن‌ها برای شما عزیزان چند برابر شود. امیدواریم ما را هم به دوستانتان معرفی نمایید. امیدواریم شما و ایران عزیزمان سلامت و سربلند باشید

مدیریت داروتامین

بازنشر