بهترین مکمل های تقویت سیستم تنفسی کودکان

کودکان به دلایل مختلفی مانند کمبود مواد غذایی سیستم ایمنی ضعیفی دارند و همیشه در معرض بیماری‌های واگیردار هستند. سرماخوردگی و آنفولانزا از جمله این بیماری‌ها هستند که کودکان در فصل‌های سرد به آن دچار می‌شوند. در صورت ابتلا به سرماخوردگی، احتمالا سرفه‌های خشک تا مدت‌ها همراه کودک باشد و حتی به دستگاه تنفسی آسیب برساند.

برای اینکه این مشکلات برای کودک شما به وجود نیاید؛ مصرف انواع مکمل برای تقویت سیستم تنفسی توصیه می‌شود. انواع مختلفی از این مکمل‌ها وجود دارد که در این مقاله از وبلاگ داروتامین به معرفی بهترین‌ مکمل‌ها خواهیم پرداخت؛ پس تا آخر مقاله همراه ما باشید.

1. سوسپانسیون آسماویت میر

شربت سوسپانسیون آسماویت میر یک مکمل مناسب برای تقویت سیستن تنفسی است. در ترکیب شربت بیوفلاونیدهای مرکبات وجود دارد که آن را به‌عنوان ویتامین P یا سیترین می‌شناسند. این ماده یک آنتی‌اکسیدان است که با از بین بردن رادیکال‌های آزاد به تقویت سیستم تنفسی کمک می‌کند. همچنین بیوفلاونیدهای مرکبات به همراه ویتامین C به بهتر شدن گردش خون در مویرگ‌ها و رفع انقباض‌های نای و نایژه کمک خواهد شد. معمولا این محصول برای بهبود و پیشگیری از شرایط یا افراد زیر پیشنهاد می‌شود:

  • آلرژی و حساسیت‌های فصلی؛
  • عفونت‌های دستگاه تنفس انسان نظیر ذات‌الریه، آنفولانزا، سرماخوردگی، آسم و ...؛
  • افراد در معرض آلاینده‌هایی مانند دود سیگار و آلودگی هوا؛
  • جلوگیری از کم بودن ویتامین‌ها.

سوسپانسیون آسماویت میر

سوسپانسیون آسماویت میر در دو گروه سنی کودکان و بزرگسالان توسط شرکت ویتابیوتیکس انگلستان تولید و عرضه شده است. نحوه مصرف سوسپانسیون آسماویت میر با توجه به شرایط سنی شخص متفاوت خواهد بود. برای کودکان 1 تا 4 سال، باید روزانه 2 قاشق مرباخوری از شربت را بدهید. اگر کودکان بالای 4 سال سن دارد، باید 3 قاشق مرباخوری را مصرف کند. همچنین افراد بزرگسال می‌توانند روزانه 2 دفعه و هر بار 2 قاشق مرباخوری از شربت را استفاده کنند.

2. قطره سرماخوردگی و سرفه پلارژین پی جی دی

قطره سرماخوردگی و سرفه پلارژین پی جی دی یک قطره سرماخوردگی برای نوزادان کودکان است. این قطره یک داروی کاملا گیاهی برای عفونت‌ها و تقویت سیستم تنفسی به‌خصوص برونشیت و سرماخوردگی به‌شمار می‌آید. قطره پلارژین جهت بهبود علائم سرماخوردگی مانند آبریزش بینی و باز کردن راه‌ تنفسی و گرفتگی بینی کودکان مناسب است. همچنین این محصول خواص ضدسرفه دارد و می‌تواند گلو درد و التهاب گلو را بهتر کند. در ترکیب قطره سرماخوردگی پلارژین چندین ماده مختلف وجود دارد که هر یک دارای خواص منحصر‌به‌فردی برای فرد هستند.

قطره سرماخوردگی و سرفه پلارژین پی جی دی دارای 136.5 میلی‌گرم عصاره پلارژین است. این ماده در بهبود بیماری‌های تنفسی خواص بسیار خوبی دارد. همچنین این قطره دارای عصاره خشک ریشه گیاه پلارگونیوم سیدوییدز است که این گیاه چندین خاصیت مختلف دارد. از جمله این خواص می‌توان به خاصیت ضدویروسی، ضدباکتری و رقیق‌کنندگی اشاره کرد. همچنین این ماده در درمان عفونت‌های تنفسی، سینوس‌ها، اسهال و برونشیت حاد مفید است. در تولید قطره سرماخوردگی و سرفه پلارژین پی جی دی هیچ‌گونه رنگ و الکلی استفاده نشده است. همچنین این محصول موجب خواب آلودگی در کودکان نمی‌شود و بیشتر تاثیر مسکنی و درمانی دارد.

3. شربت سرفه کودکان آیورامی اهورا دارو

شربت سرفه کودکان آیورامی اهورا یک دارو برای درمان سرماخوردگی است. این شربت می‌تواند بیماری‌های برونشیتی و التهاب حاد و مزمن دستگاه تنفسی را بهبود می‌بخشد. شربت آیورامی اهورا دارو از ایجاد مخاط غلیظ جلوگیری می‌کند و با باز کردن مجاری تنفسی، مانع از ایجاد سرفه می‌شود. این شربت کاملا گیاهی است. یکی مواد موثر در این محصول، عصاره حاصل از برگ‌های خشک عشقه است که در ادامه به مزایای مفید آن خواهیم پرداخت.

شربت سرفه کودکان آیورامی اهورا دارو

برگ‌های گیاه عشقه سبز و قلبی شکل هستند و اگر به دیوار یا درختی دیگر نزدیک باشند، به دور آن می‌پیچند؛ به‌همین دلیل به آن گیاه پیچک هم گفته می‌شود. برگ این گیاه دارای تاثیر خلط‌آور است و از آن برای درمان التهاب نای، سیاه سرفه، روماتیسم و نقرس، برونشیت‌های مزمن، ترشحات مهبلی و پایین آوردن فشار خون استفاده می‌شود. اگر به‌صورت مداوم دچار سرماخوردگی می‌شوید، مصرف منظم این گیاه به شما پیشنهاد می‌شود.

4. شربت توسیان اطفال گل دارو

شربت توسیان اطفال گل دارو یک مکمل برای تقویت سیستم تنفسی است. این شربت یک داروی کاملا گیاهی است که از عصاره، برگ‌ها و سرشاخه‌های گلدار آویشن تولید می‌شود. از گذشته‌های دور از آویشن برای درمان آسم و برونشیت استفاده می‌کردند. ترکیب اصلی این گیاه شامل سه ماده تیمول، کارواکرول و لینالول است. بر اساس تحقیقات مختلف آویشن خاصیت ضدسرفه، ضدباکتری، ضد ویروس و آنتی‌اکسیدان دارد. با مصرف شربت توسیان شرکت گل دارو توسط کودک، می‌توان از همه مزایای این گیاه استفاده کرد.

شربت توسیان اطفال گل دارو دارای خاصیت ضدالتهابی است به همین‌ دلیل با مصرف آن، اسپاسم مجاری تنفسی کمتر می‌شود و باعث کاهش سرفه و عفونت خواهد شد. همچنین این شربت باعث افزایش حرکت مژک‌های تنفسی می‌شود؛ در نتیجه این مزیت، خلط به‌صورت راحت‌تر از مجاری تنفسی خارج می‌شود. پس به‌صورت خلاصه باید گفت که این محصول شرکت گل دارو با مکانیسم‌هایی که دارد، برای درمان علائم ناشی از عفونت تنفسی و بیماری مزمن ريه بسیار موثر است.

5. شربت پدی کاف دینه

شربت پدی کاف دینه یک شربت گیاهی با تاثیرات خلط‌آور و ضدسرفه کودکان است. در واقع این محصول باعث بهبود سرفه‌های خشک و برونشیت می‌شود و به تقویت سیستم تنفسی کمک می‌کند. این شربت گیاهی دارای عصاره سه گیاه آویشن، عشقه و ختمی است. همه این گیاهان دارای خاصیت ضدالتهاب و اسپاسم هستند و نقش به‌سزایی در بهبود سرفه ناشی از سرماخوردگی در کودکان دارد. خواص ضدقارچی و ضدویروسی این گیاهان باعث شده است که برای درمان سرماخوردگی موثر باشند.

شربت پدی کاف دینه

تیمول، ماده موثر آویشن، به ضدعفونی کردن مجاری تنفسی فوقانی کمک می‎کند. در شربت پدی کاف دینه مقدار تیمول به‌گونه‌ای تنظیم شده است که با وجود خواص درمانی به راحتی توسط کودکان و نوزادان مصرف می‌شود. پس می‌تواند گفت این شربت به‌عنوان یک شربت تسکین‌دهنده اطفال یک گزینه مناسب است. در تولید شربت کاف دینه، گیاه ختمی هم وجود دارد. موسیلاژ که توسط این گیاه تولید می‌شود، خواص نرم‌کنندگی، ضدسرفه و ضدالتهاب دارد.

6. شربت سرماخوردگی و سرفه پلارژین کیدز پی دی جی

کودک شما به دلیل سرماخوردگی و سرفه در خوابیدن مشکل دارد؟ یا‌ آبریزش بینی، عطسه یا گلو درد فرزند دلبندتان را اذیت می‌کند؟ شربت سرماخوردگی و سرفه پلارژین کیدز پی دی جی یک پیشنهاد خوب برای کودک شماست. این شربت کاملا گیاهی، روشی آسان و مطمئن برای تسکین علائم مربوط به سرماخوردگی در کودکان بالای یکسال خواهد بود.

در واقع این دارو دارای ترکیبات فعالی جهت کم‌کردن سرفه، رفع گرفتگی بینی و حتی تسکین گلو درد است. شربت پلارژین کیدز طعم بسیار شیرینی دارد؛ به‌همین خاطر خوراندن آن به کودکان را راحت‌تر کرده است. اگر به‌صورت به چند مورد از مزیت‌های این مکمل تقویت سیستم تنفسی اشاره کرد می‌توان موارد زیر را نام برد:

  • هیچ‌گونه خواب آلودگی ایجاد نمی‌کند.
  • در آن هیچ‌گونه الکل، رنگ‌دهنده و گلوتنی وجود ندارد.
  • برای کودکان 1 تا 12 ساله قابل استفاده است.
  • برای همه عفونت‌های حاد دستگاه تنفسی مناسب است.
  • خاصیت ضدویروس، ضد باکتری و رقیق‌کنندگی دارد.
  • برای درمان سریع سرماخوردگی و کاهش علائم آن مناسب است.
  • باعث تقویت سیستم ایمنی بدن می‌شود.
  • از رشد باکتری‌ها جلوگیری می‌کند.

سخن پایانی

دستگاه تنفسی از جمله اعضای مهم بدن است که عملکرد نامناسب آن می‌تواند به‌صورت مستقیم بر سلامت انسان به‌ویژه کودکان تاثیر بگذارد. در برخی موارد به دلیل مشکلاتی مانند سرماخوردگی یا بیماری‌های ریوی سیستم تنفسی ضعیف می‌شود. در این شرایط استفاده از انواع مکمل تقویت سیستم تنفسی می‌تواند مفید باشد. در داروخانه‌ها انواع مختلفی از مکمل‌ها وجود دارد که می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید. در این مقاله از به مهم‌ترین مکمل‌های تقویت دستگاه تنفسی کودکان اشاره شد.

 

ارسال نظر