نقد و بررسی مکمل تقویت مو هیرویت

موهای ما به دلایل متنوعی آسیب می‌بینند که دلایل آن می‌توان به انواع بیماری‌ها تا انواع آسیب‌های محیطی مانند نور خورشید اشاره کرد. وقتی موها شروع به ریزش یا از دست‌دادن سلامت و لطافت خود می‌کنند، مایوس می‌شویم و به دنبال کمک می‌گردیم. فاکتورهای مختلفی مانند رژیم غذایی نامناسب، شرایط پزشکی، نوسانات هورمونی و استرس فیزیولوژیکی یا عاطفی می‌توانند باعث کدر شدن و ریزش مو شوند.

علاوه‌بر این موارد، کمبود ویتامین و مواد معدنی هم می‌تواند دلیل ناسالم‌بودن موها باشد. کپسول‌های هیرویت (Hair-vit® Capsules) به دقت فرموله شده‌اند تا رژیم غذایی فرد را با ویتامین‌ها و مواد مغذی ضروری برای ارتقای سلامت موها تکمیل و حمایت کنند. این کپسول ساخت کمپانی هلث اید (HealthAid) انگلیس است که در این مقاله از وبلاگ داروتامین به بررسی کامل این محصول پرداخته‌ایم.

5 مزیت بزرگ استفاده از ویتامین‌های مو

مکمل‌ها همان‌طور که از اسمشان پیداست، با هدف کمک به بهبود شرایط بدن خلق شده‌اند. بسیاری از ما هنگام مواجهه با کمبود برخی از ویتامین‌ها و مواد معدنی در بدن، به مصرف مکمل تقویتی روی می‌آوریم. حال اگر موها نیز شادابی و سلامت گذشته‌شان را از دست داده‌اند، ممکن است به مصرف مکمل تقویتی مو برای احیای دوباره نیاز باشد.

1.      کمک به سرعت رشد مو

آیا موهای شما به همان سرعتی که دوست دارید رشد نمی‌کنند؟ یکی از راه‌های تغییر این وضعیت، افزودن ویتامین A بیشتر به رژیم غذایی است. ویتامین A به تقویت گردش خون و میزان اکسیژن کمک می‌کند. افزایش گردش اکسیژن در پوست سر به تامین مواد مغذی حیاتی که موهای شما برای رشد و تقویت نیاز دارند، کمک می‌کند.

ویتامین A همچنین در کمک به غدد پوست شما برای تولید سبوم بهینه که پوست سر را هیدراته نگه می‌دارد کمک می‌کند. در نتیجه، وجود این ویتامین برای رشد موی سالم و تقویت آن مهم است. اگر مقدار کافی از این ویتامین را داشته باشید، موهای شما نه‌تنها سریع‌تر رشد می‌کنند؛ بلکه قوی‌تر و سالم‌تر هم می‌شوند.

2.      جلوگیری از ریزش مو

ریزش مو

بسیاری از افراد مشکل ریزش مو را فقط برای آقایان در نظر می‌گیرند؛ اما خانم‌ها هم از ریزش مو و نازک‌شدن آن رنج می‌برند. زمانی که روند ریزش مو شروع می‌شود، کندکردن آن ممکن است دشوار باشد، چه برسد به اینکه آن را به‌طور کامل متوقف کنید. بهترین کاری که می‌توانید انجام دهید پیشگیری‌ست. به نظر می‌رسد ویتامین‌های گروه B؛ به‌ویژه ویتامین B7/H یا بیوتین نقش مهمی در این زمینه ایفا کند. بسیاری از مطالعات نشان داده‌اند که کمبود بیوتین می‌تواند منجر به ریزش مو شود.

اسید پانتوتنیک (ویتامین B5) هم برای جلوگیری از ریزش مو مهم است. این ویتامین با استفاده از کراتین طبیعی به رشد مجدد موهایی که به دلیل ریزش زیاد یا شکستگی ریخته‌اند، کمک می‌کند. اسید فولیک (ویتامین B9) هم مهم است. چراکه به‌طور فعال از تقسیم سلولی پشتیبانی می‌کند تا فولیکول‌های موی شما بتوانند باعث رویش مجدد موهای سالم شوند. علاوه‌بر این، ریزش مو را کاهش می‌دهد و از نازک‌شدن موها جلوگیری می‌کند.

3.      از بین بردن رادیکال‌های آزاد

سلول‌های ما هر روز به‌وسیله رادیکال‌های آزاد (دود، تشعشع، آلاینده‌ها، محیط زیست، آفت‌کش‌ها، ازن، داروها و...) تهدید می‌شوند. تمام سلول‌هایی که به اکسیژن نیاز دارند به‌وسیله رادیکال‌های آزاد در معرض خطر هستند. رادیکال‌های آزاد اضافی حتی می‌توانند باعث اکسیداتیو شوند که یکی از دلایل ریزش مو است. برای درمان اکسیداتیو می‌توان از آنتی‌اکسیدان‌ها استفاده کرد.

قوی‌ترین آنتی‌اکسیدان‌ها، ویتامین C و ویتامین E هستند. با این حال، بدن نمی تواند خودش آن‌ها را بسازد. تامین این ویتامین‌ها به وسیله غذا یا مکمل غذایی برای بدن ضروری‌ست. ویتامین C یک آنتی اکسیدان بسیار قوی‌ست که می‌تواند سلول‌ها را از شر رادیکال‌های آزاد خلاص کند. در عین حال، ویتامین C دارای خواص شگفت‌انگیزی برای رشد مو است.

 به‌عنوان مثال، ویتامین سی با تولید کلاژن به موهای شما کمک می‌کند قوی‌تر شوند. ویتامین C همچنین به جذب آهن که به رشد و استحکام مو تأثیر می‌گذارد، کمک می‌کند. ویتامین E نیز علاوه‌بر کمک به محافظت از فولیکول‌های مو در برابر آسیب رادیکال‌های آزاد، از گردش خون پشتیبانی می‌کند. همچنین، به عنوان محافظی در برابر آسیب به فولیکول‌های مو عمل می‌کند و می‌تواند به از بین‌رفتن خطوط ریز و چین و چروک روی پوست شما کمک کند.

4.      تحریک فولیکول‌های مو

اگر احساس می‌کنید که رشد موهای شما متوقف شده است، شاید به دلیل وجود مشکل در فولیکول‌های مو باشد. اگر فولیکول‌های مو به درستی کار نکنند و تحریک نشوند، ممکن است موها به همان سرعتی که می‌توانند، رشد نکنند. اگر مشکوک هستید که این مشکل ممکن است از تغذیه شما باشد، عنصر رویِ بیشتری به رژیم غذایی خود اضافه کنید.

روی یک عنصر کلیدی در چرخه رشد مو است و فولیکول‌ها برای تولید موهای جدید به آن نیاز دارند. روی همچنین به ساخت و ترمیم بافت مو کمک می‌کند. کمبود میزان روی با شکنندگی مو و ناخن ظاهر می‌شود؛ اما برای اینکه مصرف روی موثر باشد، باید با کلسیم، منیزیم، منگنز، اسید پانتوتنیک و سایر ویتامین‌ها مکمل شود.

5.      تقویت‌کننده مو

همان‌طور که تا به‌حال متوجه شده‌اید، ویتامین‌های A، C، D، E و همچنین بسیاری از ویتامین‌های B، برای کسانی که می‌خواهند رشد موهایشان را تقویت و ریزش مو را درمان کنند، عالی هستند. این ویتامین‌ها به موها قدرتی می‌دهند که قبلا نداشتند.

در این صورت موها به دلیل سشوارکشیدن، برس‌زدن یا حالت‌دادن به موها بسیار کمتر در معرض آسیب خواهند بود. به این دلیل است که بیشتر ویتامین‌های مو از همان ابتدا روی رشد مو تمرکز می‌کنند. بنابراین، زمانی که شروع به مصرف ویتامین های مناسب کنید، متوجه خواهید شد که موهای شما قوی‌تر و مقاوم‌تر از گذشته می‌شوند.

آیا واقعا مصرف مکمل‌ها ضروری‌ست؟ آیا خوردن میوه و سبزیجات کافی نیست؟

 مصرف میوه و سبزیجات و تاثیر آن‌ها بر رشد مو

 پاسخ به این سوال آسان نیست. بدون شک، می‌توانید رژیم غذایی خود را طوری تنظیم کنید که شامل تمام ویتامین‌ها و مواد معدنی ضروری باشد. در این صورت نیازی به مصرف قرص‌های مکمل نیست؛ اما چه افرادی در میان ما واقعا چنین رژیم غذایی متنوعی دارند که بتواند این مواد را به مقدار کافی و ترکیبی بهینه فراهم کند؟

احتمالا به ندرت کسی چنین رژیم غذایی را می‌تواند رعایت کند. در این مورد، توصیه می‌شود مصرف مکمل‌های مخصوص مو را شروع کنید. ویتامین‌های مکمل مو طوری فرموله شده‌اند که ترکیبی بهینه از تمام ویتامین‌های مهم را برای موهای قوی‌تر، بلندتر و سالم‌تر به شما می‌دهند. بنابراین، این یک راه بسیار راحت‌تر برای تغذیه مناسب موهای شماست.

زمان مورد نیاز برای رسیدن به نتیجه دلخواه از مصرف مکمل‌ها

در روزهای اولیه مصرف مکمل، احتمالا کمی ناامید شوید؛ زیرا نتایج بلافاصله بعد از شروع مصرف مکمل‌ها ظاهر نمی‌شوند. اگر خیلی خوش‌شانس باشید؛ احتمالا می توانید اولین نتایج را در یک ماه ببینید؛ اما برای اکثر مصرف‌کنندگان، این مدت طولانی‌تر و از فردی به فرد دیگر متفاوت‌تر است.

به طور کلی، ویتامین‌ها برای حداقل 3 ماه بهترین عملکرد را دارند؛ اما بهترین نتیجه در 6 ماهگی مصرف این مکمل‌ها نمایان می‌شود. این مکمل‌ها برای کسانی که رژیم غذایی آن‌ها غنی نیست و ویتامین‌های خاصی ندارند (به عنوان مثال گیاهخواران) بهترین کاربرد را دارند.

بنابراین، اگر رژیم غذایی شما بهینه باشد نتایج مصرف احتمالا به اندازه فردی که مجبور است از رژیم غذایی سخت پیروی کند یا در دوران بعد از بیماری، زایمان یا دوره پر استرسی قرار دارد، چشم‌گیر نخواهد بود.

   معرفی کپسول هیرویت

کپسول تقویت مو؛ هیرویت

هیرویت یک مکمل نوتری کازمتیک (nutricosmetic) است که باعث بهبود سلامت موها، افزایش درخشندگی، رشد و استحکام موهای شما می‌شود. این کپسول‌ها حاوی تمام هشت ویتامین گروه B هستند که به حفظ موهای طبیعی و همچنین به کاهش استرس و حفظ تعادل هورمونی کمک می‌کند.

کپسول هیرویت همچنین حاوی ال-سیستئین (L-Cysteine) و متیونین است که در ساخت کراتین مو نقش دارند. کراتین یک پروتئین طبیعی‌ست که به موهای شما استحکام می‌دهد و باعث درخشش طبیعی آن‌ها می‌شود. زینک موجود در این مکمل، علاوه‌بر تنظیم ترشح چربی از غدد اطراف فولیکول مو، به بهبود رشد و ترمیم موها کمک می‌کند که باعث درخشش و شادابی موها می‌شود.

مصرف کپسول هیرویت برای چه کسانی مناسب است؟

  • افرادی که به دلیل تغذیه نامناسب ظاهر موهای ناسالمی دارند.
  • افرادی که دوره‌های استرس و فشارهای روحی و جسمی شدیدی مانند بیماری کرونا را پشت سر گذاشته‌اند.
  • افرادی که تعداد موهای از دست رفته بیشتری از حد نرمال (بیش از ۵۰-۱۰۰ شاخه مو) در طی روز دارند.
  • افرادی که در معرض آلودگی‌های محیطی بوده‌اند.
  • افرادی که می‌خواهند موهای خود را تغذیه کنند.

فواید کپسول هیرویت

  • تغذیه فولیکول‌های مو، افزایش ضخامت و درخشش مو؛
  • کمک به کاهش ریزش مو در آقایان و خانم‌ها؛
  • کمک به رفع ریزش مو ناشی از مصرف داروها، استرس و اضطراب؛
  • تأمین ویتامین‌ها، مواد معدنی و آمینواسیدهای ضروری مو.

مقدار توصیه شده مصرف روزانه کپسول هیرویت

بزرگسالان و افراد بالای ۱۶ سال روزانه یک کپسول به همراه صبحانه مصرف کنند. این مکمل را بیش از مقدار توصیه‌شده توسط پزشک یا دکتر داروساز خود مصرف نکنید.

ویژگی‌های کپسول هیرویت

ویژگی‌های کپسول هیرویت

  • بدون گلوتن؛
  • فاقد مواد لبنی و لاکتوز؛
  • عاری از رنگ‌های مصنوعی، نگه‌دارنده و طعم‌دهنده‌ها؛
  • استفاده از تکنولوژی ژلاتین نرم؛
  • ساخته‌شده با استانداردهای فارماسیوتیکال؛
  • ساخته‌شده طبق اصول GMP.

احتیاطات در مصرف کپسول هیرویت

  • در صورت بارداری، شیردهی، مصرف دارو یا بیماری خاص درباره مصرف این مکمل و شرایط خود با پزشک یا داروساز خود مشورت کنید.
  • این مکمل حاوی آهن است که در صورت مصرف بیش از حد می‌تواند مخصوصا برای کودکان آسیب‌زننده باشد.
  • دور از دسترس اطفال نگه‌داری شود.
  • در این مکمل از سویا و مخمر استفاده شده است. در صورت حساسیت به این مواد از مصرف این مکمل خودداری کنید.

محتویات و جدول مواد تشکیل دهنده کپسول هیرویت

محتویات تشکیل‌دهنده کپسول هیرویت

حرف آخر

موها عضوی از زیبایی همه افرادند که نیاز به مراقبت دارند. در این مقاله به بررسی عوامل دخیل در بروز ریزش مو را به همراه مکمل‌های تقویتی هیرویت بررسی کردیم. اگر از مشکل ریزش مو رنج می‌برید، می‌توانید از مکمل‌های تقویت مو یا حتی ماسک مو استفاده کنید. بدون شک داشتن موهایی درخشان و زیبا می‌تواند اعتمادبه‌نفس شما را هم افزایش دهد.

اگر از ریزش شدید مو رنج می‌برید، توصیه ما در قدم اول، مراجعه به پزشک است. پس از مراجعه و مشورت با پزشک می‌توانید از انواع مکمل تقویتی، مولتی‌ویتامین و مواد معدنی مغذی برای تقویت موها و بدنتان استفاده کنید. اگر به هریک از این داروها یا داروهای تقویتی دیگری نیاز داشتید، می‌توانید از داروخانه شبانه‌روزی گیتی نورد تهیه کنید.

 

نویسنده: Dr. ghaznavi

ارسال نظر
Farhad Sharifi - 1 سال پیش
هیر ویت شرکت هلث اید واقعا عالیه، بنظرتون جای اکوفن هم میگیره؟
دکتر امیرحسین گیتی نورد - 1 سال پیش
سلام، اگر منظورتان قرص اکوفان یا اکولایف هست، پاسخ شما میتواند بله باشد، اما باید توجه داشته باشید که مشکلات ریزش مو و کمبود سرعت رشد موها در هر فرد ممکن است علت متفاوتی داشته باشد و قاعدتا ممکن است یک مکمل خاص برای شما بهتر باشد. با توجه به نبود اکوفان فرانسوری میتوانید از اکولایف ایرانی یا هیرویت هلث اید استفاده نمایید و میتوانید قبل تهیه همه اینها با مشاورین داروتامین تماس بگیرید