نکات مهم در مورد مکمل های غذایی و کمک درمانی مخصوص آقایان

همه افراد، چه خانم‌ها و چه آقایان برای رشد و ادامه حیات خود به انواع‌ ویتامین‌ها و مواد مغذی نیاز دارند. اما مقدار نیاز بدن افراد مختلف به مواد با یکدیگر متفاوت است؛ به‌همین دلیل برخی از مکمل‌ها و مولتی‌ویتامین‌ها به‌صورت خاص برای آقایان یا خانم‌ها تولید و به بازار عرضه شده است. آیا شما مکمل های مخصوص آقایان را می‌شناسید؟ در این مقاله از داروتامین قصد داریم به این سوال مهم پاسخ دهیم. در ادامه این مطلب به معرفی 6 مکمل مناسب برای آقایان پرداخته شده است؛ پس تا آخر مقاله همراه ما باشید.

 1. قرص ولمن اورجینال ویتابیوتیکس

قرص ولمن اورجینال ویتابیوتیکس یکی از مکمل‌ های مخصوص آقایان است که با فرمولاسیونی منحصربه‌فرد عرضه شده است. ترکیبات این قرص شامل جینسینگ، ال‌کارنیتین، ال‌آرژنین، ویتامین‌های C ،E و B کمپلکس، زینک، منیزیم و سلنیوم است. قرص ولمن علاوه‌براینکه به تولید انرژی کمک می‌کند، در سلامت جنسی به افزایش قدرت باروری و توانایی جنسی در آقایان کمک خواهد کرد. در واقع این قرص با تامین‌کردن نیازهای روزانه مواد ضروری و سایر آنتی‌اکسیدان‌ها می‌تواند به بهبود و افزایش توانایی عملکرد سیستم ایمنی کمک کند. همچنین باعث مقاومت بدن در برابر بیماری‌های فصلی و عفونی می‌شود.

قرص ولمن اورجینال ویتابیوتیکس

همان‌طور که گفته شد در ترکیب این قرص مواد مختلفی استفاده شده است که هر یک از آن‌ها مزایای خاصی برای بدن دارند. تحریک سیستم عصبی مرکزی و محافظت از نورون‌ها در مقابل اختلالات ناشی از افزایش سن، از جمله عملکرد جینسینگ است. ال‌کارنیتین در سوخت‌وساز و انتقال لیپیدها به داخل میتوکندی و در نهایت تولید انرژی از چربی‌ها نقش دارد. ال‌آرژنین ماده‌ای است که در توانایی جنسی مردان نقش دارد؛ این ماده باعث بهبود خون‌رسانی به بافت‌های تناسلی شده و در نتیجه توانایی آقایان را افزایش می‌دهد. ویتامین‌های C و E  از سلول‌های بدن به‌ویژه سلول‌های پوست و مو در مقابل آسیب‌های محیطی جلوگیری می‌کند.

ویتامین‌های ب کمپلکس به‌عنوان کوآنزیم‌های ضروری جهت تولید انرژی به‌حساب می‌آیند. ماده زیبنک به‌همراه ویتامین نوع C با بهبود عملکرد لنفوسیت‌ها باعث تقویت سیستم ایمنی بدن خواهد شد. سلنیوم با دارابودن خواص آنتی‌اکسیدان باعث محافظت از اسپرم‌ها می‌شود و همچنین از طریق آنزیم GPX4 به قدرت باروری در آقایان کمک می‌کند. حتی این ماده موجود در ترکیب قرص ولمن اورجینال ویتابیوتیکس از سرطان پروستات جلوگیری خواهد کرد.

2. قرص بایو بیسیکس من نیچرز اونلی

قرص بایو بیسیکس من نیچرز اونلی هم جزء انواع مکمل‌ های مخصوص آقایان است. این قرص برای تامین ویتامین‌ها و املاح معدنی موردنیاز آقایان تولید شده است. در واقع بایو بیسیکس یک مکمل معدنی است که باعث بهبود سلامتی و همچنین جبران کمبود ویتامین‌ها و افزایش انرژی در مردان می‌شود. این مکمل با استفاده از چندین ریز مغذی مورد نیاز بدن آقایان غنی شده است. در ساخت قرص بایو بیسیکس هیچ‌گونه رنگ، طعم‌دهنده مصنوعی، نگهدارنده، گلوتن، سویا، گندم و مخمر وجود ندارد. پس از هر نظر سالم و کافی است.

ویتامین‌های A، E، C، D3 و انواع ویتامین گروه B از جمله ترکیبات موثر در داخل قرص بایو بیسیکس من نیچرز اونلی هستند. هر کدام از این ویتامین‌ها دارای مزیت خاص خودشان برای بدن هستند. ویتامین آ جزء ویتامین‌های محلول در چربی است که نظیر بقیه ویتامین‌ها به فعالیت‌های ضروری بدن و همچنین واکنش‌های بیوشیمیایی کمک می‌کند. در واقع وجود این ویتامین برای عملکرد طبیعی شبکیه چشم ضروری است. ویتامین E از جمله موادی است که با سلامت پوست، مو و حتی باروری انسان رابطه مستقیم دارد.

ویتامین دی 3 جهت جذب کلسیم، فسفر و کلسیفیکاسیون اسکلت ضروری است. ویتامین C یک نوع ویتامین محلول در آب به شمار می‌آید. این نوع ویتامین جهت ساخت کلاژن و سایر اجزاء تشکیل‌دهنده آلی ماده بین سلولی، استخوان‌ها، دندان‌ها و مویرگ‌ها ضروری است. در قرص بایو بیسیکس من نیچرز اونلی انواع ویتامین گروه ب شامل B1، B2، B3، ‌‌B5 و B6 هم وجود دارد که هر یک از آن‌ها هم مزایای زیادی برای بدن دارند.

3. کپسول من ویت اورجینال ویواتون

کپسول من ویت اورجینال ویواتون دارای ترکیبات عالی شامل مواد معدنی، اسیدهای آمینه، ویتامین‌ها و حتی عصاره جینسینگ است. جینسینگ به‌صورت کاملا ویژه برای حفظ سلامتی، شادابی و بالابردن قدرت و سطح انرژی مردان مصرف می‌شود. در واقع ترکیبات منحصربه‌فرد این کپسول آن را برای هر مردی با هر نوع سبک زندگی، رژیم غذایی و سیستم بدنی مناسب خواهد بود. بسیاری از آقایان از ویتامین‌های مورد نیاز بدن خودشان آگاه نیستند. اما باید گفت که ویتامین‌های A، گروه B، C، D3 و E جزء ضروری‌ترین ویتامین‌ها برای آقایان هستند که باید به مصرف آن توجه شود.

در کپسول من ویت اورجینال ویواتون 26 نوع ویتامین، ماده معدنی، آنتی‌اکسیدان و گیاه وجود دارد که همه آن‌ها به‌صورت آن‌ها به‌صورت اختصاصی برای آقایان انتخاب شده‌اند. اگر به مزایای این کپسول برای آقایان اشاره کنیم، می‌توان موارد زیر را نام برد:

  • تامین کامل نیازهای تغذیه‌ای؛
  • تقویت سیستم دفاعی بدن؛
  • کاهش احساس خستگی و ضعف؛
  • موثر برای حفظ اسپرماتوژنر؛
  • تعدیل و بازسازی کردن سطح طبیعی تستوسترون؛
  • کمک به تمایز سلولی؛
  • کمک به تقسیم سلولی.

کپسول من ویت اورجینال ویواتون

کپسول من ویت اورجینال ویواتون که جزء مکمل‌ های مخصوص آقایان به حساب می‌آید، تحت لیسانس ویتافارمد کشور سوئیس تولید و عرضه می‌شود. این محصول به‌صورت سافت ژل و در بسته‌بندی 30 عددی تولید خواهد شد. هر شخصی می‌توان روزانه دو عدد از آن‌ها مصرف کند.

4. قرص مولتی ویتامین اکتی من ابیان دارو

قرص مولتی ویتامین اکتی من ابیان دارو یکی از مکمل‌ های مخصوص آقایان است که در آن 31 ماده موثر وجود دارد. این قرص ترکیبی از رزوراترول، ال‌کارنیتین، ال‌آرژنین، جینسینگ، اسیدهای آمینه، ویتامین‌ها و مواد معدنی ضروری برای آقایان است. این مکمل موجب افزایش انرژی بدن، افزایش توده عضلانی، تقویت قوای جنسی، حفظ سلامت سیستم ایمنی و سیستم قلبی و عروقی بدن می‌شود. بتاکاروتن، لیکوپن، ویتامین C، ویتامین E، ویتامین D۳ از جمله ویتامین‌ها و مواد ضروری این قرص هستند که باعث سلامت عمومی بدن می‌شوند. هر کدام از این مواد نقش موثری در بدن آقایان دارند.

بتاکاروتن پیش‌ساز ویتامین A است. دریافت مقدار کافی از این نوع آنتی‌اکسیدان به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک خواهد کرد. در واقع اثرات درمانی این ماده شبیه ویتامین آ است که جهت تقویت عملکرد سیستم ایمنی، جلوگیری از فشار خون و بروز مشکلات قلبی در مردان، بالابردن توانایی بدن در مبارزه با عفونت‌های قارچی موثر است. لیکوپن موجود در قرص مولتی ویتامین اکتی من ابیان دارو عملکردی موثر برای حفظ سلامتی عمومی بدن برعهده دارد. اگر مقدار کافی از این ماده به بدن برسد، به افزایش بازسازی DNA و ترمیم در برابر آسیب‌های سلولی کمک می‌کند و حتی از بیماری‌هایی مانند سرطان می‌شود.

استفاده از ویتامین C در قرص مولتی ویتامین اکتی من ابیان دارو نقش مهمی در تقویت سیستم ایمنی بدن دارد. مصرف این نوع ویتامین در فرآیند جذب کلسیم مفید است و جهت حفظ و افزایش توده استخوانی ضروری خواهد بود. همچنین ویتامین C باعث کاهش التهاب در بدن می‌شود و روند درمانی تعداد زیادی از بیماری مانند نقرس و التهاب مفصلی مفید باشد.

5. قرص انرژکس گلدن لایف

یکی دیگر از مکمل های مخصوص آقایان قرص انرژکس گلدن لایف است. این قرص با تامین‌کردن انواع ویتامین‌ها و املاح معدنی مورد نیاز بدن، نقش مهمی در حفظ و ارتقاء سلامت عمومی بدن و افزایش قدرت بدنی در مردان دارد. در این محصول چندین ماده موثر شامل جینسینگ کره‌ای، جینکو بیلوبا، خارخاسک، خار مریم و دامیانا وجود دارد. همه این مواد برای بدن ضروری هستند و مزایای خاص خودشان را دارند.

گیاه جینسینگ کره‌ای دارای خواص آنتی‌اکسیدان، ضدخستگی، ضد اضطراب و افسردگی، تقویت‌کننده قوای جسمی و همچنین توانمند‌کردن بدن در برابر استرس‌هاست. خواص جینکو بیلوبا ناشی از جینکو فلاونوئیدهای موجود در برگ‌های آن است. مزیت این گیاه شامل بهبود گردش خون در مغز و همچنین افزایش خون‌رسانی به بخش‌های مختلف بدن است. خارخاسک هم جزء مواد موجود در ترکیب قرص انرژکس گلدن لایف است. خواص این گیاه در میوه‌های آن وجود دارد که باعث افزایش هورمون‌های جنسی مردانه جهت تقویت عضله‌سازی و همچنین افزایش انرژی و میل جنسی خواهد شد.

قرص انرژکس گلدن لایف

خارمریم دارای خاصیت آنتی‌اکسیدانی است و به سم‌زدایی کبد از الکل کمک می‌کند. دامیانا هم از گذشته برای افزایش انرژی و کاهش استرس توصیه شده است. به‌صورت خلاصه به مزایای مهم قرص انرژکس گلدن لایف شامل موارد زیر است:

  • تقویت حافظه و تمرکز؛
  • آنتی‌اکسیدان و سم‌زدایی از کبد؛
  • تقویت سیستم ایمنی بدن؛
  • افزایش انرژی و قدرت بدنی.

6. کپسول موتیلیتی بوست آقایان فیرهون هلث

کپسول موتیلیتی بوست آقایان فیرهون هلث باعث افزایش تحریک اسپرم و بالا رفتن کیفیت آن می‌شود. در واقع این قرص دارای ال‌آرژنین و ال‌کارنیتین و ترکیبات گیاهی است که در تحرک اسپرم نقش بسیار مهمی دارد. اگر مشکل ناباروری دارید با این کپسول می‌توانید به‌راحتی بچه‌دار شوید. ترکیبات فوق‌العاده‌ای که در داخل کپسول وجود دارد، تعداد اسپرم‌ها را افزایش می‌دهد، احساس بی‌حوصلگی و خستگی را از بین می‌برد و به آقایان انرژی می‌بخشد. ترکیبات موثر کپسول موتیلیتی بوست آقایان فیرهون هلث شامل موارد زیر هستند که هر یک از آن‌ها خواص ویژه‌ خود را دارند:

  • کوآنزیم کیوتن: این ماده یک آنتی‌اکسیدان محلول در چربی است که در هسته منی و پلاسمای مایع وجود دارد. معمولا از این ماده برای افزایش تعداد اسپرم و تحریک آستنوسوپرمی استفاده می‌شود.
  • کوئرستین: یک نوع آنتی‌اکسیدان قوی است که برای چند پارامتر اسپرم مفید خواهد بود. همچنین تحقیقات مختلف نشان داده است که این ماده در مدت 14 روز باعث افزایش قابل‌توجهی در حرکت و غلظت اسپرم شده است.
  • آرژنین: این ماده هم در تحریک اسپرم نقش دارد. حتی آرژنین باعث افزایش تعداد اسپرم در مردان نابارور مبتلا به الیگوسپرمی و آستنوسپرمی می‌شود.
  • ال‌کارنیتین: ال‌کارنیتین هم برای بهتر شدن اسپرماتوژن‌ها مهم است؛ چراکه به‌عنوان منبع انرژی در اپیدیدیم فعالیت می‌کند و حرکت اسپرم را بهبود می‌بخشد.
  • ویتامین B12: مطالعاتی مختلفی بر روی این ویتامین نشان داده است که مصرف این کپسول باعث افزایش میزان تحرک اسپرم، تعداد اسپرم، قطر تومورهای اسپرمی و ... می‌شود.
  • لوبیای مخملی: از این گیاه برای بهبود کیفیت اسپرم مانند تعداد اسپرم، زنده ماندن آن، کاهش آسیب‌های مورفولوژیکی می‌شود.

سخن پایانی

بدن هر انسان به 13 ویتامین و حداقل 16 ماده معدنی ضروری نیاز دارد. اگرچه همه بزرگسالان به‌صورت روزانه به انواع ویتامین‌ها نیاز دارند؛ اما مقدار آن در مردان و زنان متفاوت است. به‌همین دلیل انواع مکمل های مخصوص آقایان و خانم‌ها در بازار وجود دارد. هر کدام از این مکمل‌های دارای مزایای خاص خودشان هستند. در این مطلب از داروخانه آنلاین داروتامین به 6 مکمل ضروری برای مردان پرداخته شد که مصرف هر یک از آن‌ها برای شما مفید خواهد بود.

ارسال نظر