معرفی بهترین مکمل های کلیه و مجاری ادراری

کلیه‌ها نقش مهمی در سیستم بدن انسان دارند. این عضو بدن مقدار مایعات بدن را تنظیم می‌کند، تولید سلول‌های قرمز را کنترل می‌کند و حتی مواد زائد را از طریق ادرار خارج می‌کند. اگر کلیه عملکرد مناسبی نداشته باشد، مشکلات زیادی مانند سنگ کلیه، التهاب کلیه یا عفوت ادراری اتفاق می‌افتد. برای افرادی که به بیماری‌های کلیوی مبتلا هستند، داشتن یک برنامه غذایی که در آن تمام ویتامین‌ها و مواد معدنی وجود داشته باشد، سخت است.

پزشکان انواع مکمل های کلیه و مجاری ادراری را تجویز می‌کنند تا بیمار بتواند شرایط بهتری پیدا کند. از این رو در این مقاله از وبلاگ داروتامین به معرفی مهم‌ترین مکمل‌ های کلیه و مجاری ادارای می‌پردازیم تا شما هم بتوانید آن‌ها را بیشتر بشناسید و با شناخت کافی مکمل مورد نظرتان را تهیه کنید.

1. قرص سیستون هیمالیا

قرص سیستون هیمالیا یکی از داروهایی است که پزشکان برای درمان سنگ کلیه آن را تجویز می‌کنند. این قرص با وجود خواص ضد میکروبی و ضد التهابی از تشکیل سنگ در داخل کلیه‌ها پیشگیری می‌کند. حتی این دارو می‌تواند بیشتر عفونت‌ها و التهاب‌های مجاری ادراری را بهبود ببخشد؛ پس، می‌توان از این دارو به‌‌عنوان یکی از مکمل های کلیه و مجاری ادراری استفاده کرد. استفاده از قرص سیستون هیمالیا نه‌تنها برای از بین‌بردن انواع سنگ‌های کلیه استفاده می‌شود؛ بلکه درد ناشی از آن را هم از بین می‌برد.

قرص سیستون هیمالیا

ترکیبات قرص سیستون هیمالیا توانایی از بین‌بردن سنگ کلیه را دارند و از تشکیل سنگ در آن جلوگیری می‌کنند. این قرص سنگ داخل کلیه را خرد نمی‌کند؛ بلکه آن را حل و سپس دفع می‌کند. این قرص PH ادرار را به حالت طبیعی در می‌آورد تا سوزش ناشی از ادرار را از بین ببرد. اگر به‌صورت دقیق بخواهیم بیان کنیم، قرص سیستون مانع از اشباع مواد سنگ‌ساز می‌شود و جذب اگزامید از روده را کنترل می‌کند. اگزامید در ساختار سنگ‌های رسوبی وجود دارد. حتی این دارو سنگ‌ها و کریستال‌های کلیه را از بین می‌برد؛ چراکه روی موسین که ذرات را به‌ یکدیگر پیوند می‌دهد، تاثیر می‌گذارد.

2. قرص کلیه دورالایف

قرص کلیه دورالایف یک نوع مکمل مولتی مینرال برای افراد مبتلا به بیماری‌های کلیوی است. کسانی‌که به بیماری‌های کلیوی دچار هستند، معمولا محدودیت‌های رژیمی دارند و با کاهش اشتها روبه‌رو هستند؛ در نتیجه آن‌ها در معرض خطر کمبود ریزمغذی‌ها قرار دارند. قرص دورالایف با وجود داشتن ریز مغذی‌های ضروری بدن از کمبود ناشی از آن‌ها جلوگیری می‌کند.

این قرص دارای ترکیبات مختلفی از جمله ویتامین‌های گروه B، ویتامین C، ویتامین E، آهن به فرم فروس فومارات، روی، مس و سلنیم است که هر یک از آن‌ها مزیت خاصی برای بدن دارند. برای مثال، ویتامین C به سلامت کلی بدن کمک خواهد کرد. مقادیر کافی زینک باعث سلامتی بافت‌ها می‌شود. همچنین سلنیوم به‌عنوان یک آنتی‌اکسیدان به رادیکال‌های آزاد وصل می‌شود و از سلول‌ها در مقابل عوامل اکسیداتیو محافظت می‌کند.

قرص کلیه دورالایف

به بیماران مبتلا به بیماری‌های کلیوی مزمن توصیه می‌شود که قرص کلیه دورالایف را به‌صورت روزانه مصرف کنند. افرادی که دارای بیماری‌های مزمن کلیه هستند، به ویتامین‌ها و مواد معدنی نیازهای متفاوتی دارند؛ در نتیجه مکمل های کلیه و مجاری ادراری که به‌صورت خاص برای آن تجویز می‌شود، در سلامت کلی آن‌ها نقش بسیار مهمی ایفا می‌کنند. این محصول برای ایجاد بهترین عملکرد کلیه‌ها طراحی و عرضه شده است.

3.  قرص کتالوگ دکتر گیل

قرص کتالوگ دکتر گیل یک نوع مکمل تغذیه‌ای جهت تامین آمینو اسیدهای ضروری بیماران کلیوی است. این دارو از پیشروی بیماری مزمن کلیوی می‌کاهد و شروع فرآیند دیالیز را به تعویق می‌اندازد. همان‌طور که بیان شد، یکی از مشکلاتی که بیماران کلیوی دارند، محدودیت در رژیم غذایی و بی‌اشتهایی است. مصرف قرص کتالوگ پروتئین‌های مورد نیاز این بیماران را تا حدودی تامین می‌کند و سطح انرژی را در آن‌ها بالا می‌برد. همچنین این مکمل از سوء هاضمه در بیماران کلیوی پیشگیری می‌کند و حتی باعث برطرف‌شدن این مشکل خواهد شد.

تاکنون عوارضی خاصی از قرص کتالوگ دکتر گیل گزارش نشده است؛ با این شرایط احتمالا این دارو برای برخی از افراد حساسیت ایجاد کند. برای مثال، در ترکیبات این قرص از فنیل آلانین استفاده شده است؛ پس مصرف آن برای افرادی که بیماری فنیل کتونوری دارند، مفید نیست.

به‌صورت کلی، در هر حالتی از مصرف خودسرانه این مکمل دوری کنید و برای اینکه عوارض ناشی از آن به حداقل برسد، پیش از مصرف با پزشکتان مشورت کنید. البته باید به این نکته توجه داشته باشید که این دارو یکی از مکمل های کلیه و مجاری ادراری است و نباید از آن برای درمان بیماری استفاده کنید.

4. قرص رنال اید رزا ویت

قرص رنال اید رزا ویت هم یکی از مکمل های کلیه و مجاری ادرای است که در افراد مبتلا به بیماری‌های کلیوی ویتامین‌ها و مواد معدنی را تامین می‌کند. در ترکیب این مکمل از مواد مختلفی استفاده شده است که هر یک از آن‌ها مزیت‌های خاص خود را دارند. ویتامین‌های B6، B12 و اسید فولیک موجود در این مکمل در پیشگیری از کم‌خونی و حتی درمان آن نقش مفیدی دارد. در قرص رنال تیامین، ریبوفلاوین، پانتوتنیک اسید و نیاسین هم وجود دارد که به آزادشدن انرژی مواد غذایی کمک خواهند کرد. همچنین ویتامین C برای حفظ سلامت بافت‌های بدن و عملکرد سیستم ایمنی بدن مفید است.

قرص رنال اید رزا ویت

افراد بزرگسال می‌توانند به‌صورت روزانه یک عدد از قرص رنال اید رزا ویت را مصرف کنند. البته در برخی موارد خاص باید قبل از استفاده از دارو با پزشک مشورت کنید. کسانی که از داروی خاصی استفاده می‌کنند، برای جلوگیری از تداخل دارویی بهتر است با پزشک مشورت کنند. مشورت با پزشک معالج برای خانم‌های باردار و شیرده به‌شدت توصیه می‌شود. البته ناگفته نماند، ناراحتی معده، گرفتگی و حساسیت از عوارض شایع مصرف قرص رنال است که با تکرار مصرف آن برطرف می‌شود.

سخن پایانی

کسانی‌که به بیماری کلیوی مبتلا هستند، باید مطمئن باشند که تمام ویتامین‌ها و مواد معدنی مورد نیاز بدن خود را دریافت می‌کنند. در اکثر موارد این نیاز برآورده نمی‌شود؛ در نتیجه مصرف انواع مکمل های کلیه و مجاری ادراری به این دسته از بیماران پیشنهاد می‌شود. چندین نوع مکمل برای این بیماران وجود دارد که همه آن‌ها می‌توانند فواید خاص خود را داشته باشند. در این مطلب از دارو تامین به مهم‌ترین مکمل‌های کلیه و مجاری ادرار پرداخته شد.  

 

ارسال نظر