نکات مهم در مورد شیر خشک و غذای کمکی نوزادان

بهترین تغذیه برای نوزاد، شیر مادر است و حتی بر اساس توصیه سازمان جهانی بهداشت، هر نوزادی باید از بدو تولد تا 6 ماهگی از شیر مادر خود تغذیه کند. اما پس از شروع ماه هفتم، می‌توان استفاده غذای کمکی را برای کودک شروع کرد. برای رشد مناسب فرزندتان، باید به توجه به تحمل و پذیرش کودک، مقدار غذا را از خیلی کم شروع کرد و سپس به تدریج آن را افزایش داد.

اما کدام غذا کمکی برای کودک مناسب است؟ انواع مختلفی از شیر خشک و غذای کمکی در برندهای مختلفی وجود دارد. اگر شما هم به دنبال بهترین غذاهای کمکی برای فرزند دلبندتان هستید، این مقاله از وبلاگ داروتامین را از دست ندهید؛ چراکه 6 مورد از بهترین غذاها برای کودکان معرفی شده است.

1. پوره گندم ماجان

پوره گندم ماجان یکی از اصلی‌ترین مکمل‌های غذایی کودکان به حساب می‌آید. این محصول از ترکیب شیر غنی‌شده، آرد گندم، پودر آب پنیر، نشاسته و شکر تولید شده است. در واقع این پوره یک منبع کامل از کلسیم، ویتامین و پروتئین‌هاست که ارزش غذایی بالایی دارد. به همین دلیل بخشی از املاح و کلسیم مورد نیاز بدن کودک را تامین می‌کند. این پوره برای کودکان بالای 6 ماه تولید و به بازار عرضه شده است.

پوره گندم ماجان با بافت نرم و روان و همچنین طعم بسیار خوبی که دارد، یکی از بهترین غذاهای کمکی برای آشنا کردن سیستم گوارش کودک با غذاهای جامد است. این محصول با ذائقه بیشتر کودکان سازگار است و به راحتی هضم می‌شود. پوره ماجان به‌صورت آماده به مصرف است؛ یعنی بدون نیاز به آماده‌سازی می‌توانید آن را به فرزندتان دهید.

پوره گندم ماجان

هر بسته از پوره ماجان 135 گرم حجم دارد که یک مقدار مناسب برای تغذیه یک وعده کودک است. این محصول به دلیل بسته‌بندی خاص و نفوذناپذیر تتراپیک و همچنین نداشتن هیچ‌گونه مواد نگهدارنده، ماندگاری بسیار بالایی دارد. مدت زمان ماندگاری این پوره، 6 ماه در دمای محیط است؛ اما در صورتی‌که بسته‌بندی آن باز شود، می‌توان آن را به‌مدت 3 روز در یخچال نگه داشت.

2. پوره گندم و عسل ماجان

برند ماجان دارای 5 طعم مختلف پوره شامل برنج، حریره بادام، گندم، چند غله با خرما و گندم و عسل است. هر پنج طعم مختلف غذای آماده ماجان، دارای مواد معدنی، کالری و ویتامین‌های یکسانی هستند که انتخاب هر کدام از آن‌ها با توجه به ذائقه کودک شنا متفاوت است. پوره گندم و عسل ماجان هم جزء بهترین انواع شیر خشک و غذای کمک موجود در بازار به‌شمار می‌آید.

برخلاف پوره گندم ماجان، پوره گندم و عسل ماجان برای کودکان بالای یک سال مناسب است. بدن کودک در دوازده ماهگی هنوز آنقدر مواد مغذی را ذخیره نکرده است تا خیال شما راحت باشد. در این شرایط پوره گندم و عسل ماجان به رشد مناسب کودکان و همچنین رساندن مواد مورد نیاز به بدن آن‌ها مفید است. استفاده از این پوره نه‌تنها به رشد جسمی کودک کمک می‌کند؛ بلکه باعث تکامل مغز هم خواهد شد.

برای تولید پوره گندم و عسل ماجان از هیچ‌گونه مواد نگهدارنده‌ای استفاده نشده است؛ به‌همین خاطر تا زمان بسته‌بودن پوره، می‌توان آن را در دمای اتاق نگهداری کرد. پس از باز کردن بسته‌بندی می‌توانید آن را بدون هیچ‌گونه دردسری آماده کرد و آن به کودک دلبندتان بدهید. پوره ماجان به رشد و نمو کودک کمک می‌کند و حتی باعث تقویت سیستم ایمنی فرزند شما خواهد شد.

3. سرلاک چند غله چند میوه نستله

به احتمال زیاد همه شما نام سرلاک را شنیده باشید و حتی خرید آن را تجربه کرده‌اید. سرلاک یکی از محصولات قدیمی برند «Nestle» است که آن را به‌عنوان یک نوع شیر خشک و غذای کمکی آن را می‌شناسند. با پیشرفت تکنولوژی، سرلاک‌های مختلفی توسط شرکت نستله به بازار عرضه شد که یکی از جدیدترین‌ها، سرلاک چند غله چند میوه نستله است. این محصول جدید دارای یک ترکیب بسیار غنی است و مزایای بسیار زیادی برای فرزند شما دارد.

سرلاک چند غله چند میوه نستله

ترکیب سرلاک چند غله چند میوه نستله با دقت زیادی انتخاب شده است و با توجه به سرشار بودن آن از ویتامین‌های گروه B و مواد انرژی‌زا، یک محصول مناسب برای کودکان به شمار می‌آید. در این سرلاک از ریز مغذی‌ها استفاده شده است. انواع ریزمغذی‌ها مانند روی، ویتامین A و ویتامین C برای عملکرد بهتر سیستم ایمنی بدن در این محصول وجود دارد. سرلاک نستله به دلیل داشتن آهن و ید برای جلوگیری از کم‌خونی کودکان و همچنین تکامل قوای شناختی کودکان بسیار مهم است.

سرلاک چند غله چند میوه نستله دارای انواع چربی، فیبر، کربوهیدرات و پروتئین در ترکیب خود است؛ به همین دلیل انرژی مناسبی برای کودک فراهم می‌کند. وجود پروتئین در این محصول، موجب تقویت ماهیچه‌های بدن خواهد شد و همچنین کربوهیدرات و چربی به افزایش وزن کودک منجر می‌شود.

4. شیر کم چرب ماجان

شیر کم چرب ماجان با انواع مختلف ویتامین و مواد معدنی غنی شده است که برای رشد کودکان مناسب خواهد بود. ویتامین‌ A، D، ویتامین‌های گروه B و مواد معدنی مانند آهن، روی و منیزیم از جمله ترکیبات غنی‌‎شده در این شیر است. این ترکیب بسیار خاص، می‌تواند بسیاری از نیازهای غذایی کودکان را در سال‌های حیاتی رشدش فراهم کند. شما می‌توانید این محصول را بعد از دوازده ماهگی به رژیم غذایی کودکتان اضافه کنید.

شیر کم چرب ماجان از شیر گرید A و دامداری‌های خاص با استانداردهای ویژه تهیه می‌شود. به دلیل پاستوریزاسیون سرد، فرآیند تولید در کیفیت خود شیر هیچ تغییری ایجاد نمی‌کند. همانند بیشتر انواع شیر خشک و غذایی کمکی موجود در بازار این محصول هم از شیر گاوه تولید می‌شود.

شیر ماجان با بسته‌بندی ویژه تتراپک عرضه می‌شود. این نوع بسته‌بندی که به‌صورت کاملا نفوذناپذیر است، امکان نگهداری محصول را در دمای محیط فراهم می‌کند. شما می‌توانید این شیر را به مدت 180 روز در دمای محیط و یخچال نگه‌داری کنید. اما در صورت بازشدن باید آن در مدت زمان 3 روز مصرف کنید.

5. پودر گین آپ کودکان کارن

پودر گین آپ کودکان کارن یک مکمل غذایی برای کمک به افزایش وزن کودکان بی‌اشتها، لاغر و بدغذا است. در واقع این محصول برای تامین انرژی و پروتئین روزانه کودکانی که کم وزن هستند یا سوء تغذیه دارند، مناسب است. در پودر کارن انواع ویتامین‌های ضروری برای رشد و بهبود اشتهای کودک وجود دارد. مهم‌ترین علت مصرف پودر گین آپ، افزایش وزن کودکان است. این مکمل برای همه گروه‌های سنی، به جزء کودکان زیر دو سال و آنهایی که منع مصرف دارند، مناسب است.

پودر گین آپ کودکان کارن

مواد اولیه پودر گین آپ کودکان کارن از معتبرترین و بهترین شرکت‌های اروپایی تهیه می‌شود. در ترکیب این نوع شیر خشک و غذای کمکی مواد مختلفی شامل کربوهیدرات‌های پیچیده، پروتئینی مخلوط از پروتئین شیر و وی «Whey»، انواع آنزیم‌ها و 12 نوع ویتامین برای تامین نیاز روزانه کودکان وجود دارد. پروتئین وی یکی از باارزش‌ترین پروتئین‌هاست که در این محصول گنجانده شده است. همچنین ترکیب‌های آنزیمی موجود در آن به هضم و جذب بهتر پروتئین کمک خواهند کرد. این محصول در طعم‌های مختلفی مانند موز، بیسکویت، وانیلی، توت فرنگی و شکلاتی عرضه می‌شود.

6. پوره 6 برنجین موزی + شیر نوباوه

پوره 6 برنجین موزی + شیر نوباوه یکی دیگر از محصولات موجود در بازار است که در دسته شیر خشک و غذای کمکی قرار می‌گیرد. این مکمل از ترکیب سه ماده مختلف شامل پودر برنج، موز و شیرخشک ساخته شده است. در نتیجه می‌تواند به خوبی نیاز غذایی کودکان بالای 6 ماه را برطرف کند.

این پوره از مواد باکیفیت و سالمی نظیر شیر بدون چربی، آرد برنج، پودر موز، ویتامین‌ها و همچنین مواد معدنی ضروری تهیه شده است. پس این غذای کمکی مملو از مواد مغذی برای تکامل و رشد کودک است. پوره 6 برنجین موزی + شیر نوباوه چندین مزیت مختلف دارد که در ادامه به چند مورد از آن‌ها اشاره کرده‌ایم:

  • هضم آسان: برای تولید پوره از مواد ساده و سالمی استفاده شده است که برای سیستم گوارش کودک بسیار مناسب خواهد بود.
  • طعم عالی: این محصول طعم وانیلی بسیار خوشمزه‌ای دارد که بیشتر کودکان آن را دوست دارند.
  • تقویت سلامتی: پوره 6 برنجین انواع مواد مغذی مورد نیاز برای ساختن استخوان‌های قوی، رشد مغز و سایر نیازهای ضروری کودک را فراهم می‌کند.

سخن پایانی

همه کودکان پس از پایان ماه ششم تولد و در ابتدای ماه هفتم به غذای کمکی نیاز دارند. انتخاب شیر خشک و غذای کمکی یکی از دغدغه‌های هر پدر و مادری است؛ چراکه انواع مختلفی از این غذاها وجود دارد و این موضوع کار آن‌ها را سخت کرده است. همه والدین دوست دارند بهترین نوع غذای کمکی را برای دلبند خودشان انتخاب کنند. در این مطلب تلاش کردیم بهترین غذاهای کمکی موجود در بازار را معرفی کنیم تا کار شما همه برای انتخاب آن‌ها راحت شود.

 

ارسال نظر