همه چیز در مورد اهمیت استفاده از انواع مرطوب کننده (کرم و لوسیون)

آیا تا‌ به حال پس از انجام روتین مراقبتی احساس کرده‌اید که پوست شما خشک شده یا پس از شست‌وشو دچار کشیدگی شده است؟ این علائم نشان دهنده کمبود رطوبت مورد نیاز پوست هستند. برای داشتن پوستی شاداب، نرم و باطراوت استفاده از کرم و لوسیون مرطوب ‌کننده را در روتین روزانه خود قرار دهید. مصرف مداوم و منظم مرطوب کننده در اغلب موارد دهیدراتاسیون و خشکی پوست را درمان می‌کند. در این مطلب قصد داریم ویژگی‌های بیشتری در رابطه با انواع مرطوب کننده (کرم و لوسیون) و بهترین انواع آن‌ها در اختیار خوانندگان محترم قرار دهیم.

 

معرفی انواع مرطوب کننده برای پوست

مرطوب کننده‌ها انواع مختلفی دارند و براساس نیازهای پوستی در گروه‌های متفاوتی دسته‌بندی می‌شوند. فرمولاسیون این محصولات با توجه به حساسیت‌های پوستی، مشکلات پوست، جنس پوست و بازه سنی مصرف‌کنندگان ساختار متنوعی دارد. مرطوب کننده‌ها را می‌توان از نظر بافت و فرمولاسیون به موارد زیر دسته‌بندی کرد:

کرم مرطوب کننده

فرمولاسیون کرم‌های مرطوب کننده نسبت به مرطوب کننده‌های دیگر سنگین‌تر بوده و دارای بافت غلیظ‌تری هستند. استفاده از این نوع مرطوب کننده سبب ایجاد یک لایه ضخیم و عمیق روی پوست خواهد شد. فرمولاسیون ویژه این محصول از خشکی پوست جلوگیری کرده و سبب مرطوب و لطیف شدن بافت پوست خواهد شد.

لوسیون مرطوب کننده

ساخت لوسیون مرطوب کننده بر پایه آب است و به‌همین دلیل قدرت جذب بسیار بالایی دارد. بافت این محصول نسبت به کرم و پماد سبک‌تر و در مقایسه با ژل سنگین‌تر است. لوسیون مرطوب کننده به واسطه قدرت جذب بالایی که دارد، مانع از چرب شدن پوست خواهد شد. اگر پوستی چرب یا مختلط دارید، بهترین گزینه برای هیدراته نگه داشتن آن استفاده از لوسیون مرطوب کننده است.

ژل مرطوب کننده

فرمولاسیون سبک‌ترین مرطوب کننده به ژل مرطوب کننده تعلق دارد. این محصول از قدرت جذب فوق‌العاده‌ای برخوردار است. علاوه‌بر قدرت جذب بالا، این محصول تاثیر بسیار زیادی در هیدراته کردن پوست هم دارد. لازم به ذکر است برخی از ژل‌های مرطوب کننده به دلیل ترکیبات الکلی که در ساختار آن‌ها وجود دارد، نسبت به انواع دیگر سریع‌تر جذب می‌شوند. توصیه ما به افرادی که دارای پوست‌های حساس هستند، دقت بیشتر در انتخاب این محصول است. به این دسته از افراد پیشنهاد می‌کنیم قبل از مصرف محصول، فرمولاسیون آن را به‌دقت بررسی کنید.

مرطوب کننده با غلظت پماد

بافت غلیظ‌ترین و قوی‌ترین مرطوب کننده‌ها مشابه پماد است. ساخت این محصولات بر پایه روغن و چربی است، به همین خاطر مصرف آن‌ها چربی و رطوبت مورد نیاز پوست را تامین می‌کند. همانطور که می‌دانید پس از استعمال پماد ممکن است اثر آن تا ساعت‌ها روی پوست باقی بماند، در رابطه محصولات مرطوب کننده با غلظت پماد هم این موضوع صدق می‌کند و مدت زمان جذب آن‌ها مشابه پماد است.

کرم روزانه

معرفی بهترین لوسیون‌های مرطوب کننده

اریکه کرم مرطوب کننده

یکی از مناسب‌ترین کرم‌های مرطوب کننده برای پوست‌های خشک اریکه کرم مرطوب کننده است. این محصول سبب رطوبت رسانی به پوست و نگهداری از آن در برابر آسیب‌های ناشی از دی‌هیدراته شدن خواهد شد. یکی از بزرگ‌ترین مشکلات پوستی از دست رفتن آب و رطوبت آن است که سبب ایجاد چین و چروک و پیری زودرس می‌شود. کرم مرطوب کننده اریکه یک محصول موثر بوده که ترکیبات آن حاوی مواد نرم کننده، آبرسان و محافظ است. در هر سنی که هستید می‌توانید به کمک این محصول شادابی، لطافت و درخشندگی را به پوست خود هدیه دهید. مرطوب کننده اریکه به دلیل بافت لطیف و غلیظی که دارد انتخاب مناسبی برای پوست‌های نرمال تا خشک است.

مای کرم مرطوب کننده قوی (ریچ)

کرم مرطوب کننده مای انواع مختلفی دارد و در چند مدل متنوع تولید می‌شود. نوع قوی یا ریچ این محصول ترکیبات مطلوبی برای دی‌هیدراته کردن پوست‌های خشک دارد. مای کرم مرطوب کننده قوی (ریچ) حاوی ویتامین E است. این ویتامین رادیکال‌های آزادی که روی پوست می‌نشیند را غیرفعال می‌کند. همچنین هیالورونیک اسیدی که در کرم مرطوب کننده مای وجود دارد، رطوبت پوست را تنظیم خواهد کرد. مصرف این محصول پوستی جوان و شاداب برای شما به‌ارمغان خواهد داشت.

درماتیپیک کرم مرطوب کننده دست و ناخن

ترکیبات نوینی که در فرمولاسیون درماتیپیک کرم مرطوب کننده دست و ناخن  وجود دارد، حاوی مواد موثری برای حفظ رطوبت دست و ناخن است. این محصول لایه هیدرولیپیدیک پوست را تقویت کرده و سبب افزایش عملکرد لایه دفاعی آن خواهد شد. ترکیبات آبرسانی کرم مرطوب  کننده درماتیپیک آبرسانی  پوست را به‌صورت عمقی انجام می‌دهد. همچنین سبب ترمیم و تغذیه پوست زبر و بسیار خشک خواهد شد.

 

از ویژگی‌های منحصربه‌فرد کرم مرطوب کننده درماتیپیک می‌توان به سرعت جذب بسیار بالای آن اشاره کرد. در اغلب موارد استفاده از کرم مرطوب کننده دست سبب چرب شدن پوست دست خواهد شد، این موضوع برای بسیاری از مصرف‌کنندگان ناخوشایند است. کرم مرطوب کننده دست و ناخن درماتیپیک غیر چرب است و پس از استعمال سریعا جذب پوست شده و بافت پوست را نرم و لطیف می‌کند.

سی گل لوسیون مرطوب کننده گیاهی کودک بیبی فرست

غدد چربی زیر پوست کودکان به‌طور کامل تکامل نیافته است و به‌ همین خاطر پوست آن‌ها بسیار نازک، حساس و لطیف است. مراقبت از پوست در سنین کودکی از  اهمیت بسیار زیادی برخوردار است، زیرا کودکان پوستی آسیب‌پذیرتر از سنین دیگر دارند. با‌توجه به تفاوت‌هایی که پوست کودکان نسبت به بزرگسالان دارد، برای مراقبت از آن می‌بایست از  محصولات مخصوص کودکان استفاده شود. سی گل لوسیون مرطوب کننده گیاهی کودک بیبی فرست یکی از بهترین لوسیون‌های کودک جهت برآورده کردن نیاز پوست کودک است. استفاده از این لوسیون خشکی پوست کودک را درمان و سبب شادابی و طراوت آن خواهد شد.

لوسیون مرطوب کننده سی گل آب موجود در لایه شاخی پوست کودک را افزایش و رطوبت مورد نیاز آن را فراهم می‌کند. همچنین با تغییر خواص بیولوژیکی لایه شاخی، خواص ارتجاعی پوست را تقویت خواهد کرد.

شون کرم آبرسان آکوامکس کلاژن

شون کرم آبرسان آکوامکس کلاژن انتخاب افرادی است که به سلامت و زیبایی پوست خود اهمیت می‌دهند. این محصول ترکیبات موثری در جهت درمان چین‌ و چروک و پیری زودرس پوست دارد. آبرسان آکوامکس کلاژن حاوی آنتی ‌اکسیدان است، این ماده از بروز مشکلات پوستی  جلوگیری می‌کند. مصرف مداوم و منظم این محصول با توجه به خواص مرطوب کنندگی و آبرسانی که دارد، سبب شادابی و طراوت پوست خواهد شد. ویتامین‌های مختلف و هیالوروئیک اسید موجود در آبرسان آکوامکس کلاژن حالت ارتجاعی پوست را حفظ کرده و سبب لطافت و جوان‌سازی آن می‌شود.

مای کرم گیاهی آلوئه ورا تیوپی

عصاره آلوئه ورا و ویتامین E از اصلی‌ترین ترکیبات این کرم مرطوب کننده هستند. مای کرم گیاهی آلوئه ورا تیوپی انتخاب مناسبی برای پوست‌های خشک و آسیب دیده است. این محصول با اثربخشی خوبی که دارد رطوبت پوست را حفظ و سبب تقویت قدرت کشانی آن می‌شود. عصاره آلوئه ورا  موجود در کرم مرطوب کننده مای از التهاب پوست جلوگیری کرده و موجب ترمیم بافت آن خواهد شد. این کرم مرطوب کننده برای استفاده بدن، دست و صورت مناسب است.

 

در این مطلب، ما درباره اهمیت مرطوب کننده‌ها برای پوست و انواع مختلف آن‌ها صحبت کردیم. مرطوب کننده‌ها با توجه به بافت، فرمولاسیون و نیازهای پوستی به چهار دسته کرم، لوسیون، ژل و پماد تقسیم می‌شوند. هر یک از این محصولات خواص و کاربردهای متفاوتی دارند و برای پوست‌های مختلف مناسب هستند. همچنین ما به معرفی برخی از بهترین مرطوب کننده‌های موجود در بازار پرداختیم و ویژگی‌ها و مزایای آنها را بیان کردیم. امیدواریم با خواندن این مطلب، شما بتوانید مرطوب کننده مناسب برای پوست خود را انتخاب کنید و از خواص آن بهره‌مند شوید. کاربران عزیز می‌توانند محصول مورد نیاز خود را با قیمت مناسبی از سایت داروخانه آنلاین داروتامین تهیه کنند.

ارسال نظر