انواع مکمل های پروستات

پروستات عضو کوچکی در زیر مثانه آقایان است که نقش مهمی در باروری دارد. این عضو از سن کم شروع به رشد می‌کند و تا بازه سنی ۴۰ تا ۵۰ سال به‌درستی به وظیفه خود عمل می‌کند. اما به احتمال زیاد پروستات از سن ۴۰ سال به بالا به دلایل مختلفی مانند تغییرات هورمونی، سبک زندگی نادرست و تغذیه ناسالم، عوامل ارثی و حتی عوارض داروهای خاص دچار مشکلی به‌نام بزرگی پروستات شود.

این عارضه می‌تواند مشکلات زیادی را برای مردان درست کند؛ پس در صورتی‌که مشکل درمان نشود، عوارض جدی‌تری هم به دنبال دارد. برای برطرف‌کردن این مشکل، انواع مکمل‌ های پروستات وجود دارد که تا حد بسیار خوبی آن را کنترل می‌کنند. اگر شما هم به دنبال بهترین مکمل پروستات هستید، تا آخر این مقاله از وبلاگ داروتامین همراه ما باشید؛ چراکه در ادامه مهم‌ترین مکمل های پروستات معرفی شده‌اند.

1. کپسول پروستا باریج

کپسول پروستا باریج یکی از بهترین مکمل‌ها برای مشکل پروستات است. در این قرص روغن کدو وجود دارد و به خاطر پایه گیاهی آن، هیچ‌گونه عوارض برای بدن انسان ندارد. به همین دلیل بیشتر متخصصین، کپسول پروستا را برای بیماران با عارضه پروستات تجویز می‌کنند. برای درمان مشکلات پروستات، علاوه‌بر آلفا بلوکرها و مهارکننده‌های 5- آلفا ردوکتاز از روغن کدو هم استفاده می‌شود.

کپسول پروستا باریج

پروستات از همان ابتدا، برای رشد و رسیدن به اندازه کافی به هورمون تستوسترون نیاز دارد. این هورمون در غده پروستات به دی‌هیدروتستوسترون تبدیل خواهد شد. هر چقدر مقدار این ماده بیشتر باشد، سلول‌های پروستات با سرعت بیشتری رشد می‌کند و در نتیجه بزرگ‌تر خواهد شد. این رشد تا سنین ۳۰ سالگی ادامه دارد و بعد از آن مدتی متوقف می‌شود. در صورتی‌که پروستات در بازه سنی ۴۰ تا ۵۰ سال باز هم شروع به رشد کند، نشانه‌ای از ابتلا به بزرگی پروستات است. در این شرایط باید از افزایش ماده دی‌هیدروتستوسترون جلوگیری کرد.

بذر کدو یک منبع غنی از ویتامین‌های مختلف از جمله A، B و E، روی، سلنیوم، کربوهیدرات‌ها، لینولئیک اسید، اولئیک اسید و فیتواسترول‌هاست. در واقع این مواد همگی آنتی‌اکسیدان‌های قوی با توانایی مهار عوامل التهابی در بدن هستند که از تورم و التهاب پروستات جلوگیری می‌کنند. پس می‌توان گفت که خاصیت آنتی‌اکسیدان ویتامین E و لینولئیک اسید موجود در روغن کدو با متوقف کردن تولید دی‌هیدروتستوسترون از عارضه بزرگی پروستات جلوگیری می‌کند.

2. قرص پروستیکا گلدن لایف

یکی دیگر از مکمل های پروستات، قرص پروستیکا گلدن لایف است. ترکیبات موجود در این قرص، تستوسترون را تنظیم می‌کند و آن‌ها در شرایط بهتری قرار می‌دهد. علاوه‌براین قرص پروستیکا به عملکرد طبیعی کبد هم کمک می‌کند تا بتواند سلول‌های کبدی موجود در بدن را بازسازی کند. حتی این قرص برای ریزش موی ناشی از هورمون آقایان کاربرد دارد. قرص گلدن لایف از ترکیب مواد مختلفی ساخته شده است که هر یک از آن‌ها برای پروستات مردان مفید هستند. در ادامه به بررسی دقیق‌تر این مواد پرداخته شده است.

  • گیاه نخل اره‌ای: استفاده از این گیاه برای درمان بزرگی پروستات مفید است. اگرچه هنوز هم مکانیسم اثر نخل اره‌ای به‌صورت کامل مشخص نیست؛ اما محققان بر این باورند که این گیاه احتمالا بر سطح تستوسترون در بدن آقایان تاثیر بگذارد و حتی مقدار آنزیم 5-آلفا را کاهش دهد. پس می‌توان گفت نخل اره‌ای می‌تواند اثر ضدالتهابی بر پروستات داشته باشد.
  • روی: استرس و عفونت باعث کاهش سطح زینک در خون می‌شود. پژوهش‌های مختلف نشان داده است که کمبود ماده روی باعث بزرگ‌شدن پروستات می‌شود. پس برای درمان بزرگی پروستات، ماده روی بسیار مفید است.
  • سلنیوم: بررسی‌ها نشان داده است که کمبود سلنیوم به ویژه در افراد مسن با اختلال در سلامت پروستات مردان مرتبط است. این ماده دارای خاصیت آنتی‌اکسیدانی است که خطر ابتلا به سرطان پروستان را کاهش خواهد داد و حتی با رشد سلول‌های سرطانی مبارزه می‌کند.

3. کپسول پروستالس تارا

کپسول پروستالس تارا با دارابودن عصاره گیاه نخل اره‌ای و عصاره خشک ریشه گیاه گزنه به سلامتی پروستات در مردان کمک می‌کند. در مکمل قبل نحوه تاثیر نخل اره‌ای برای سلامتی پروستات بررسی شد. بر اساس تحقیقات انجام شده، مصرف ریشه گزنه یکی از روش‌های مناسب برای درمان پروستات است. گزنه از قرن‌ها پیش تا به امروز به دلیل فواید سلامتی مختلف استفاده می‌شود.

کپسول پروستالس تارا

گیاه گزنه از التهاب در بدن جلوگیری می‌کند و سلامت پروستات را بالا می‌برد. ریشه گیاه گزنه می‌تواند برای مردانی که علائم بزرگی پروستات دارند، مفید باشد. همچنین این گیاه با کند کردن رشد پروستات از سرطان ناشی از آن جلوگیری می‌کند. عصاره ریشه گزنه حاوی اثرات ضدتکثیر روی سلول‌های سرطان پروستات است. این گیاه دلایلی که در بزرگ‌شدن پروستات نقش دارند، مختل می‌کند. پس اگر به‌صورت خلاصه به مزایای کپسول پروستالس تارا اشاره کنیم می‌توان به سه مورد اصلی زیر اشاره کرد:

  • از بزرگ‌شدن پروستان به دلیل بالارفتن سن جلوگیری می‌کند.
  • مانع از عفونت یا التهاب غده پروستات می‌شود.
  • از ایجاد سرطان پروستات جلوگیری می‌کند.

4. کپسول پروستافورت نوتراکس

کپسول پروستافورت نوتراکس یک مکمل غذایی مناسب برای سلامتی پروستات است. این کپسول از عصاره دانه کدو و ویتامین E تشکیل شده است که هر دو مورد برای سلامت پروستات در آقایان نقش دارد. کپسول پروستافورت دارای خواص آنتی‌اکسیدانی، ویتامین‌ها، اسیدهای چرب ضروری و املاح است که روی عملکرد پروستات نقش مثبتی دارند. برای افرادی که دارای مشکلات پروستات هستند، مصرف روزانه یک عدد از این کپسول توصیه می‌شود. اما مکانیسم اثر کپسول پروستافورت نوتراکس چگونه است؟ در ادامه به بررسی دقیق‌تر نحوه تاثیر این کپسول می‌پردازیم.

عصاره دانه کدو سرشار از زینک و منیزیم همراه با ترکیبات آنتی‌اکسیدانی و ضدالتهابی است و حتی در این عصاره کلسیم، آهن، پتاسیم و برخی ویتامین‎های دیگر هم وجود دارد. همان‌طورکه گفته شد وجود عنصر زینک برای عملکرد طبیعی پروستات ضروری است و سطح آن در مردان مبتلا به بزرگی پروستات ضروری خواهد بود. همچنین زینک و آنتی‌اکسیدان‌های دانه کندو از رشد غده پروستات جلوگیری می‌کنند. یکی دیگر از مواد مهم در ترکیب کپسول پروستافورت نوتراکس ویتامین E است. این ویتامین یک آنتی‌اکسیدان بسیار قوی به حساب می‌آید که سطح آن در مردان مبتلا به بزرگی پروستات کاهش می‌یابد. دریافت مناسب ویتامین E در حفظ سلامت غده پروستات نقش مهمی دارد.

5. قطره خوراکی روغن کدو طبی پپونن زردبند

شرکت زردبند با استخراج روغن تخم کدو طبی، قطره خوراکی روغن کدو طبی پپونن زردبند را تولید کرده است. این قطره بدون عوارض شیمیایی از مشکلات پروستات جلوگیری می‌کند. کدوی طبی، همان تخم کاغذی است که از سال‌ها قبل برای استفاده پزشکی مورد استفاده قرار می‌گرفت. عصاره حاصل از تخم کدو خواص زیادی از جمله خاصیت ضدالتهابی و ضدمیکروبی برای انسان دارد. از روغن کدو برای بهترشدن مشکلات دفع ادرار، اختلالات مثانه و سنگ آن استفاده می‌شود. البته ترکیبات آنتی‌اکسیدان موجود در عصاره تخم کدو برای پوست و مو هم مفید است.

قطره خوراکی روغن کدو طبی پپونن زردبند

افرادی که به تورم خوش‌خیم پروستات مبتلا هستند، باید روزانه 3 مرتبه و هر بار 25 میلی‌لیتر از این قطره را مصرف کرد. البته کسانی که به روغن تخم کدو حساسیت دارند، احتمالا مشکلات گوارشی مانند تهوع، سوزش سر دل، اسهال و درد و حتی واکنش‌های آلرژیک پوستی و وزوز گوش را تجربه کنند. خواص قطره خوراکی روغن کدو طبی پپونن زردبند را می‌توان به‌صورت زیر خلاصه کرد:

  • کاهش تورم پروستات؛
  • کاهش مشکل مسدود شدن لوله ادرار؛
  • بهترشدن عملکرد اسفنکتر مثانه؛
  • کمک به درمان بزرگی پروستات.

6. کپسول ژلاتینی نرم پروستا هلث دانا فارما

یکی دیگر از مکمل های پروستات کپسول ژلاتینی نرم پروستا هلث دانا فارما است. این دارو هم با دارابودن روغن دانه کدو تنبل و ویتامین نوع E به بهبود بیماری‌های پروستات کمک می‌کند. حتی این ویتامین از اختلالات ادراری در کودکان و بزرگسالان و همچنین از ریزش مو جلوگیری خواهد کرد. مهم‌ترین ویژگی‌های کپسول ژلاتینی نرم پروستا هلث شامل موارد زیر است:

  • به بهبود وضعیت جنسی آقایان کمک می‌کند.
  • برای بیماران مبتلا به دیابت مناسب است.
  • برای بیماران عدم تحمل لاکتوز کارساز است.
  • به بهبود مجاری ادرار و کلیه‌ها کمک می‌کند.

برای مصرف کپسول ژلاتینی نرم پروستا هلث دانا فارما باید به صورت روزانه یک عدد از این کپسول را همراه با وعده غذایی استفاده کنید. البته مصرف این مکمل هم دارای محدودیت‌ مصرف است. در صورت ابتلا به هر گونه سابقه حساسیت به فرآورده‌های گیاهی، ژلاتین و رنگ‌ها و همچنین استفاده از داروهای رقیق‌کننده خون، مصرف کپسول ژلاتینی نرم پروستا هلث پیشنهاد نمی‌شود.

سخن پایانی

پروستات عضوی از دستگاه تناسلی در مردان است. این عضو در کنار مجرای ادرار قرار دارد و در زمان انزال مایع سفید رنگی ترشح می‌کند. با گذشت زمان و بالارفتن سن، پروستات بزرگ‌تر می‌شود. این اتفاق به‌صورت تدریجی رخ می‌دهد و می‌تواند باعث ایجاد مشکل در برخی از مردان شود. برای اینکه از عارضه بزرگی پروستات جلوگیری کرد، انواع مکمل های پروستات وجود دارد. مصرف این مکمل‌ها تا حدود زیادی از این مشکل جلوگیری می‌کند. در این مقاله از داروتامین به معرفی شش موارد از بهترین مکمل‌های پروستات پرداخته شد.

ارسال نظر