معرفی انواع مکمل‌های ضروری بینایی

بینایی یکی از مهم‌ترین حواس پنج گانه است که حتی می‌توان آن را اصلی‌ترین حس هم دانست. در صورتی که به هر دلیل بینایی ما کاهش پیدا کند چه چیزی در انتظارمان خواهد بود؟ قطعا در چنین وضعیتی زندگی سخت و دشوار خواهد شد. ارتباط با دنیای اطراف بدون استفاده از حواس بینایی کیفیت زندگی را کاهش خواهد داد. بنابراین تقویت بینایی با استفاده از روش‌های درست و اصولی مانند مصرف مکمل‌های تقویت بینایی، رژیم غذایی درست، تمرین‌های بینایی و... سلامت چشم‌ها را تضمین و قدرت بینایی را افزایش می‌دهد. در این مطلب از وبلاگ داروتامین به معرفی مکمل‌های بینایی قوی برای بهبود عملکرد این حس بپردازیم.

درمان بیماری‌های چشم با مصرف مکمل‌های بینایی  

برای درمان مشکلات مربوط به چشم و بینایی، راه و روش‌های طبیعی زیادی وجود دارد؛ اما عمل‌کردن به این روش‌ها به‌منظور تقویت چشم، اقدامی دشوار است و هر کسی توانایی عمل‌کردن به آن را نخواهد داشت. استفاده از مکمل‌های بینایی می‌تواند سبب بهبود وضعیت بینایی و سلامت چشم شود. اگر شما هم به این عارضه مبتلا هستید، مصرف این مکمل‌ها کمک شایانی به تقویت بینایی‌تان خواهد کرد.

وجود ترکیبات مفیدی مانند انواع ویتامین‌های موثر در تقویت بینایی، یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های مکمل‌های بینایی است. خاصیت ویتامین‌هایی که در ترکیب مکمل‌های بینایی وجود دارند در بهبود سلامت چشم ثابت شده است. با مصرف این محصولات و کمک به افزایش قدرت بینایی، کیفیت زندگی خود را ارتقا خواهید داد. بسیاری از بیماری‌های مربوط به چشم با مصرف مکمل‌های مخصوص درمان می‌شوند؛ اما لازم است بدانید این نوع مکمل‌ها طیف متنوعی دارند و هر کدام به روش خاصی منجر به بهبود وضعیت بینایی و درمان بیماری‌های چشمی می‌شوند.

بهترین مکمل‌های بینایی

با توجه به اهمیت بالای سلامت چشم‌ها می‌بایست از بهترین مکمل‌های بینایی برای درمان یا پیشگیری از بیماری‌های مربوط به آن استفاده شود. در ادامه برخی از مهم‌ترین مکمل‌های بینایی را به شما  معرفی خواهیم کرد.

کپسول لوتئین نیچرفیت

کپسول لوتئین نیچرفیت حاوی 20 میلی‌گرم زیگزانتین و لوتئین است و عملکرد خوبی در سلامت بینایی افراد دارد. پزشکان متخصص این محصول را برای افرادی که به بیماری آب مروارید مبتلا هستند، تجویز می‌کنند. یکی از مهم‌ترین و اصلی‌ترین ترکیبات استفاده‌شده در این کپسول لوتئین است. این ماده یک ویتامین مهم برای چشم است که با توجه به ویژگی‌های منحصربه‌فرد خود در درمان بیماری‌های مربوط به چشم موثر است.

 کپسول لوتئین نیچرفیت

تمام افراد در معرض آسیب‌های مخرب نور خورشید هستند؛ کپسول لوتئین نیچرفت با توجه به ترکیبات مفید برای محافظت از چشم‌ها در افراد بالای 18 سال توصیه می‌شود.

قرص اپتی ویژن پلاس نیچرز اونلی

برای کمک به سلامت چشم‌ها و افزایش قدرت بینایی، مصرف قرص اپتی ویژن پلاس نیچرز اونلی می‌تواند انتخاب ایده‌آلی باشد. این محصول یک مکمل غذایی است که در ترکیب آن ویتامین‌های E و C، لوتئین، سلنیوم، زینک، کروم و بتاکاروتن به‌کار رفته است؛ به همین دلیل، موجب عملکرد بهتر چشم‌ها می‌شود.

قرص اپتی ویژن پلاس نیچرز اونلی

ترکیبات این محصول، اشعه مخرب خورشید مانند نور آبی و اشعه ماوراءبنفش را فیلتر می‌کند و مانع از آسیب‌دیدن چشم‌ها می‌شوند. این عمل، حساسیت کنتراست چشم را کاهش می‌دهد و در پی آن در اثر خیره‌شدن به مانیتور صدمه کمتری به چشم وارد می‌شود.

کپسول مگاویژن پلاس هلث اید

یکی دیگر از بهترین مکمل‌های بینایی که می‌توانید برای افزایش قدرت بینایی استفاده کنید، کپسول مگاویژن پلاس هلث اید است. این کپسول در ترکیبات خود 40 میلی‌گرم لوتئین دارد. لوتئین نوعی کاروتنوئید است که با توجه به خاصیت آنتی‌اکسیدانی در حفظ سلامت چشم‌ها و بهبود وضعیت بینایی موثر است. لوتئین به‌صورت طبیعی از سبزیجات و میوه‌ها استخراج می‌شود. البته، این ماده به طور طبیعی در چشم‌ها نیز وجود دارد.

کپسول مگاویژن پلاس هلث اید

از دیگر ویژگی‌های کپسول مگاویژن می‌توان به کاهش خستگی چشم، بهبود وضعیت بیمارانی که به کاتاراکت چشم مبتلا شده‌اند و درمان بیماران مبتلا به رتینوپاتی دیابتی اشاره کرد.

کپسول افتاویت پلاس شهر دارو

در فرمولاسیون کپسول افتاویت پلاس شهر دارو از مواد ویژه‌ای مانند ویتامین‌های موثر در افزایش قدرت بینایی و مواد معدنی مختلفی مانند روی و مس استفاده شده است. این مواد در درمان بیماری‌های چشم و افزایش قدرت بینایی تاثیرات زیادی دارند.

کپسول افتاویت پلاس شهر دارو

این کپسول نیز مانند سایر مکمل‌های بینایی حاوی لوتئین است. نقش این آنتی‌اکسیدان در تقویت چشم‌ها مورد تایید پزشکان متخصص در زمینه چشم قرار گرفته است. رژیم بسیاری از افراد فاقد ویتامین‌های مختلف و آنتی‌اکسیدان‌های قوی است؛ به همین دلیل پیشنهاد می‌شود برای پیشگیری از بیماری‌های چشم و کاهش دید، مصرف مولتی‌ویتامین‌ها را در برنامه روزانه خود قرار دهید.

کپسول لوتئین 20 میلی‌گرم یوروویتال

این محصول یک مکمل بینایی محبوب برای سلامت چشم و  حفظ قدرت بینایی افراد است. کپسول لوتئین 20 میلی‌گرم یوروویتال در بسته‌بندی 60 عددی ارائه می‌شود. در هر کپسول این محصول 20 میلی‌گرم لوتئین وجود دارد. این ویژگی موجب اثربخشی بیشتر این مکمل بینایی شده است. افرادی که این محصول را مصرف می‌کنند، کمتر از دیگران در معرض ابتلا به بیماری‌های رایج چشمی هستند. کپسول لوتئین خشکی چشم را هم درمان می‌کند.

کپسول لوتئین 20 میلی گرم یوروویتال

کپسول اوژن یوروویتال

اگر به‌دنبال یک داروی مناسب برای درمان کاهش بینایی چشم هستید، کپسول اوژن یوروویتال یکی از مکمل‌های بینایی قوی است که مصرف آن با توجه به فرمولاسیون ویژه در حفظ سلامت چشم ضرورت دارد. در این فرآورده به میزان متعادلی از ویتامین‌ها، املاح و مواد معدنی و لوتئین استفاده شده است.

کپسول اوژن یوروویتال

تاثیر بینایی درمانی در سلامت چشم

پس از مکمل‌های تقویتی، یکی از موثرترین روش‌های درمانی که به سلامت چشم و بهبود وضعیت بینایی کمک می‌کند ، تمرین بینایی یا بینایی‌درمانی است. در این روش برای بیمار تمریناتی در نظر گرفته می‌شود که با انجام آن‌ها عضلات چشم تقویت می‌شوند و در پی آن قدرت بینایی فرد افزایش می‌یابد.

لازم به ذکر است تمریناتی که بیمار در دروه بینایی درمانی انجام می‌دهد تنها قسمتی از یک دوره درمانی تخصصی برای چشم‌هاست. دوره درمانی افرادی که به این عارضه مبتلا هستند، تحت نظر پزشک متخصص چشم انجام می‌شود. هدف از انجام تمرینات دوره بینایی‌درمانی، تقویت عضلات چشم است. این دوره می‌تواند در افزایش قدرت بینایی افرادی که دچار کاهش بینایی شده‌اند موثر باشد.

مکمل های تقویت بینایی

دوره بینایی‌درمانی برای افرادی توصیه می‌شود که به مشکلات بینایی متعدد مانند مشکل دید در تاریکی شب، پایین‌بودن آستانه دید، بیماری‌های مربوط به چشم مانند مینویی و کرونیک دیو و افزایش درد گردن مبتلا هستند. جالب است بدانید، دوره بینایی درمانی تنها مختص افراد بیمار نیست، بسیاری از کسانی که مشکل بینایی ندارند هم از تمرینات این دوره به منظور پیشگیری از ابتلا به مشکلات بینایی استفاده می‌کنند. تمرینات این دوره همراه با مصرف مکمل‌های بینایی تاثیر زیادی در سلامت بینایی و چشم‌ها دارد.

نقش رژیم غذایی در سلامت چشم

یکی از مهم‌ترین راه‌های پیشگیری از ابتلا به بیماری‌های چشم و بینایی، استفاده از رژیم غذایی صحیح و اصولی است. مصرف مواد غذایی که حاوی میزان زیادی مواد مغذی و ویتامین هستند، وضعیت بینایی چشم‌ها را بهبود می‌بخشد و از ابتلا به بیماری‌های خطرناک چشم جلوگیری می‌کند. در زیر برخی از مواد مغذی که تاثیر مثبتی بر سلامت چشم‌ها دارند را معرفی کرده‌ایم.

  • مواد مغذی: مصرف ایده‌آل و به‌اندازه انواع ویتامین‌ها، آنتی‌اکسیدان‌ها و املاح معدنی برای محافظت از سلامت چشم‌ها ضرورت دارد.
  • مواد مغذی خاص: برخی از مواد غذایی مانند کلم، اسفناج، ذرت، ماهی و تخم مرغ حاوی لوتئین و زآکسانتین هستند. این مواد در تقویت بینایی و سلامت چشم‌ها بسیار موثر‌ند.
  • آنتی‌اکسیدان‌های قوی: یکی از مواد ضروری برای سالم‌ماندن چشم‌‌ها، آنتی‌اکسیدان‌ها هستند. از جمله این مواد می‌توان به زیگزانتین، ویتامین‌های C, A, E، اسیدهای چرب امگا3، لوتئین، بتاکاروتن، فلز روی و... اشاره کرد. توت‌فرنگی، پرتقال، تمشک و موز سرشار از آنتی‌اکسیدان هستند. این مواد خطر  کاهش بینایی و ابتلا به بیماری‌های چشم را کاهش می‌دهند.

مکمل های تقویت و بهبود بینایی

  • تعادل در مصرف مواد غذایی: داشتن یک رژیم غذایی سالم، اصولی، متنوع و پایبندبودن به آن از اقدامات مهم در حفظ بینایی چشم‌هاست. به یاد داشته باشید که مصرف متعادل مواد غذایی متنوع یکی از ویژگی‌های مهم رژیم غذایی مناسب است. برای داشتن چنین رژیم غذایی‌ای می‌بایست سبزیجات، گوشت، ماهی، تخم مرغ، انواع مغزها، میوه و لبنیات را در برنامه غذایی خود بگنجانید.

ترکیبات و دوز مصرفی در هر کدام از این مکمل‌ها متفاوت هستند. در بیشتر مواقع، مصرف این مکمل‌ها برای افرادی توصیه می‌شود که در اثر دیابت دچار آسیب چشمی شده‌اند یا رژیم غذایی آن‌ها حاوی مواد مغذی مورد نیاز بدن نیست. علاوه‌بر آن افرادی که به کیفیت بینایی خود اهمیت می‌دهند و به‌دنبال تقویت سلامت چشم‌ها هستند، می‌توانند از این مکمل‌ها استفاده کنند.

تمام مکمل‌های معرفی‌شده در این مقاله یا سایر مکمل‌های تقویت بینایی را می‌توانید از داروخانه اینترنتی داروتامین تهیه کنید. چنانچه به راهنمایی در این زمینه نیاز دارید و نمی‌دانید کدام مکمل می‌تواند بهترین گزینه برای بهبود وضعیت بینایی‌تان باشد، می‌توانید از متخصصین داروتامین بپرسید.

 

ارسال نظر