بیماری‌های قلبی که نیاز به مصرف مکمل‌های قلبی دارند!

مکمل‌ها می‌توانند به استخوان‌ها، ماهیچه‌ها و بسیاری از قسمت‌های دیگر بدن کمک کنند. اما آیا مکمل‌ها برای قلب هم مفید هستند؟ در پاسخ باید گفت بله؛ تحقیقات علمی نشان داده است که برخی از مکمل‌ها به کاهش کلسترول، بهبود فشار خون و سایر مواردی که فرد را در معرض بیماری قلبی قرار می‌دهد، کمک کنند. پس شناخت مکمل‌ های ضروری قلب می‌تواند به هر شخصی کمک کند تا قلب سالمی داشته باشند. در این مقاله از تامین دارو قصد داریم بهترین مکمل های ضروری قلب را معرفی کنیم تا شما هم بتوانید از آن‌ها استفاده کنید؛ پس تا آخر مقاله همراه ما باشید.

1. کپسول ژلاتینی امگا فلکس هلث برست

کپسول ژلاتینی امگا فلکس هلث برست یکی از مکمل های ضروری قلب است. این کپسول حاوی اسیدهای چرب امگا 3 برای حفظ سلامتی بدن است. امگا 3 فواید زیادی برای بدن دارد که مهم‌ترین فایده آن حفظ سلامتی قلب و عروق و حتی بهتر شدن عملکرد مغز است. بر اساس تحقیقاتی که انجام شده است، مصرف کپسول ژلاتینی امگا فلکس هلث برست در بیماران عروق کرنر خطر مگر را تا حد بسیار زیادی کم می‌کند. همچنین مصرف این مکمل در کنار ورزش و رژیم غذایی صحیح، تاثیر مستقیمی بر کاهش وزن افراد دارد.

میزان ابتدا به انواع بیماری‌های قلبی و عروقی، بیماری‌های التهابی، بیماری‌های چشمی و حتی آرتروز نسب به گذشته افزایش بسیار زیادی داشته است. یکی از دلایل این مشکل، می‌تواند کمبود امگا 3 باشد. در صورتی‌که شخص این مشکلات را دارد، می‌تواند با تجویز دکتر از کپسول ژلاتینی امگا فلکس هلث برست استفاده کند تا بتواند سلامتی خودش را بهبود ببخشند. علاوه‌بر همه مزایایی که این کپسول برای قلب دارد، می‌توان به مزیت‌های آن بر سلامت مغز اشاره کرد. مصرف این مکمل در میان‌سالی، از ایجاد بیماری‌هایی مانند زوال عقل و آلزایمر در سنین بالا جلوگیری می‌کند. این محصول تولید ایران و تحت لیسانس ایالات متحده آمریکا عرضه می‌شود.

2. قرص کیتوزان 500 میلی گرم کارن

یکی دیگر از مکمل های ضروری قلب، قرص کیتوزان 500 میلی گرم کارن است. این قرص که به‌عنوان یک مکمل غذایی شناخته می‌شود از پوسته‌های سخت‌پوستان دریایی نظیر خرچنگ و میگو تولید می‌شود. این محصول با وجود خاصیت جذب چربی‌ها و دفع آن‌ها از بدن، باعث کنترل قند خون، کاهش وزن و پایین آوردن کلسترول خواهد شد و در نهایت به سلامت قلب و عروق کمک می‌کند.  

قرص کیتوزان فقط یک مکمل نیست؛ بلکه دارای ویتامین C و پیکولینات کروم است که به تقویت سیستم ایمنی و بهترشدن متابولیسم بدن کمک خواهد کرد. اگر قرص و چربی به‌صورت همزمان با هم مصرف شوند، قرص باعث به دام افتادن قطرات چربی می‌شود و از جذب آن‌ها توسط روده جلوگیری می‌کند. حتی استفاده از کیتوزان به همراه یک رژیم کم‌کالری می‌تواند باعث کاهش وزن افراد چاق کمک کند. البته جالب است بدانید که مصرف 12 هفته‌ای این قرص، باعث کاهش مقدار سم اورمیک و سطح فسفات در بیماران مبتلا به CKD می‌شود.

قرص کیتوزان 500 میلی گرم کارن

3. کپسول ژلاتینی کیومکس آنتی ایجینگ

کپسول ژلاتینی کیومکس محصولی مناسب برای تقویت عملکرد سیستم قلب و عروق است. البته این فقط یکی از مزیت این کپسول بود؛ چراکه این مکمل می‌تواند مزایای دیگری هم داشته باشد. یکی دیگر از تاثیرات آن بر روی چین و چروک موجود در پوست است. این محصول می‌تواند در جوان‌سازی پوست افراد نقش مهمی داشته باشد.

کپسول ژلاتینی کیومکس آنتی ایجینگ دارای ویتامین‌های E و C، کیوتن و ال کارنیتین است. ال کارنیتین یکی از مشتقات آمینواسیدها به‌حساب می‌آید. وظیفه این ماده انتقال اسیدهای چرب به میتوکندری است. در واقع این اسیدها در داخل میتوکندری سوزانده می‌شوند و بدن شخص آن را به‌عنوان سوخت استفاده می‌کند. پس می‌توان نتیجه گرفت که ال کارنیتین به بالا رفتن سطح انرژی بدن کمک خواهد کرد. وجه مشترک کیوتن و ال کارنیتین در این کپسول، سوخت‌وساز سلولی و کاهش چربی‌ها در بدن است.

4. کپسول لیکوپن 20 میلی گرم پرارین پارس

کپسول لیکوپن 20 میلی گرم پرارین پارس همانند یک آنتی‌اکسیدان بسیار قوی عمل می‌‎کند و در سلامتی کلی فرد نقش بسیار مهم دارد. لیکوپن متعلق به خانواده کاروتنوئیدها است. در واقع این ماده یک رنگدانه طبیعی است که در بسیاری از میوه‌ها مانند هندوانه، گوجه‌فرنگی، گریپ فروت و ... وجود دارد. لیکوپن بدن را در مقابل رادیکال‌های آزاد محافظت خواهد کرد. حتی تحقیقات مختلف نشان داده است که این ماده در افزایش کلسترول خوب (HDL) و کاهش کلسترول بد (LDL) نقش دارد. اگر به چند مورد از مزایای این محصول اشاره کنیم، می‌تواند موارد زیر را نام برد:

جلوگیری از بیماری‌های قلبی و عروقی؛

کمک به سلامتی چشم؛

کمک به سلامتی پروستات در مردان؛

جلوگیری از بیماری آسم؛

کمک به درمان بیماری آسم؛

کاهش ابتلا به انواع سرطان.

کپسول لیکوپن 20 میلی گرم پرارین پارس

5. قرص وستولوکس تچرا فارمد

قرص وستولوکس تچرا فارمد هم یکی دیگر از مکمل های ضروری قلب به‌شمار می‌آید. این قرص یک مکمل منحصربه‌فرد است که از حدود 150 گرم عصاره طبیعی گوجه فرنگی تشکیل شده است. بر اساس مطالعاتی که توسط محققین انجام شده است، آب گوجه‌فرنگی تازه فایده‌هایی بسیاری بر سیستم قلب و عروق دارد. احتمالا بپرسید تفاوت قرص وستولوکس با کپسول لیکوپن چیست؟ تفاوت اصلی دو مکمل ضروری در این که مکمل وستولوکس از گوجه‌فرنگی تازه درست می‌شود. در فرمولاسیون ساخت این عصاره از روش اولترا فیلتراسیون استفاده می‌شود که از نظر علمی کاملا مورد تایید است.

قرص وستولوکس تچرا فارمد علاوه‌بر اینکه اثر آنتی‌اکسیدانی دارد، برای حفظ سلامت قلب و عروق بسیار مفید است. در واقع هدف از مصرف این قرص، تقویت سیستم ایمنی بدن است. این محصول می‌تواند رادیکال‌های آزاد را به‌راحتی کنترل کند تا از آسیب به بدن و همچنین ایجاد سرطان جلوگیری کند. معمولا این مکمل به چند دسته از افراد، شامل کسانی که تحرک کمی دارند، ورزش نمی‌کنند، آمادگی جسمانی خوبی ندارد، استرس زیادی دارند، سیگاری هستند و اضافه وزن دارند، پیشنهاد می‌شود.

6. قرص کاردیوفیت پلاس امگا و کیوتن آپوویتال

قرص کاردیوفیت پلاس امگا و کیوتن آپوویتال هم برای سلامتی قلب و عروق مفید است. این قرص به دلیل داشتن ترکیبات موثر مانند کوآنزیم کیوتن، ویتامین E، روغن زیتون و امگا 3 و 9 به سلامت طبیعی قلب کمک می‌کند. این مکمل ضروری بسیار قوی است و از بدن در برابر استرس اکسیداتیو محافظت خواهد کرد؛ در نتیجه سلامتی کلی بدن را به‌همراه دارد. کاردیوفیت پلاس امگا و کیوتن آپوویتال یکی از بهترین مکمل های ضروری قلب است. این مکمل رگ‌های خونی را سالم نگه می‌دارد و جریان خون به قلب را بیشتر می‌کند.

همان‌طور که اشاره شد، این قرص دارای ترکیبات موثری است. کوکیوتن موجود در این محصول، یک آنتی‌اکسیدان بسیار قوی است که در تولید انرژی سلول‌ها بسیار مهم خواهد بود. امگا 3 می‌تواند خطر بروز بیماری‌های عروق کرنر، سکته قلبی و مغزی، نارسایی قلبی و حتی مرگ‌ومیر را کاهش می‌دهد. امگا 9 هم با کم کردن سطح التهاب در بدن، از بروز لخته شدن خون در افراد مبتلا به بیماری‌های قلبی و عروقی جلوگیری می‌کند.

سخن پایانی

بر اساس یک متاآنالیز جدید که در مجله کالج آمریکایی قلب و عروق منتشر شده است، برخی از مکمل‌ها برای کاهش خطر بیماری قلبی بهتر از سایر مکمل‌ها هستند. مکمل‌ های ضروری قلب می‌توانند با کاهش کلسترول، بهتر شدن فشار خون در افراد و سایر مشکلات خطرناک به سلامتی افراد کمک کنند. مکمل‌های زیادی وجود دارد تا افراد بتوانند از آن برای حفظ سلامتی قلب خودشان استفاده کنند. در این مقاله 6 مورد از بهترین مکمل‌های معرفی شد.

منبع:

https://www.karenpharma.com/product/fat-burner/chitosan-500-mg

https://darukala.ir/%DA%A9%D9%BE%D8%B3%D9%88%D9%84-%DA%A9%DB%8C%D9%88%D9%85%DA%A9%D8%B3-%DA%A9%DB%8C%D9%88-%DA%A9%D8%A7%D8%B1%D9%86%DB%8C%D8%AA%DB%8C%D9%86-%D8%A2%D9%86%D8%AA%DB%8C-%D8%A7%DB%8C%D8%AC%DB%8C%D9%86%DA%AF-%DA%A9%D9%85%DA%A9-%D8%A8%D9%87-%D8%A8%D8%A7%D8%B1%D9%88%D8%B1%DB%8C-%D8%A2%D9%82%D8%A7%DB%8C%D8%A7%D9%86

https://roshapharmacy.com/product/7062

https://mosbatesabz.com/product/apovital-cardio-fit-plus-omega-and-q10-caps/

 

 

ارسال نظر