مشکلات و بیماری های گوارشی و کبدی

دستگاه گوارش و کبد جزء بخش‌های مهم و حساس بدن هستند. کبد انسان وظایف مهمی مانند ضم غذا و دفع مواد سمی و زیاد را برعهده دارد. سیستم گوارش هم یکی از پیچیده‌ترین قسمت‎‌های بدن است که از دهان شروع و تا راست روده متغیر ادامه دارد. احتمالا بیماری‌های مختلفی هر یک از عضوهای بدن را تحت تاثیر قرار دهد. بیماری‌های کبد می‌تواند ارثی یا ژنتیکی باشد یا حتی بر اثر عوامل دیگری مانند مصرف الکل، چاقی و حتی انواع ویروس ایجاد شود. همچنین بیماری دستگاه گوارش شامل تعداد زیادی از بیماری‌ها مانند سندرم روده تحریک‌پذیر، یبوست، التهاب روده و ... می‌شوند. مشکلات و بیماری‌های گوارشی و کبدی بسیار خطرناک هستند و حتی سلامت کلی فرد را به خطر می‌اندازند. برای کاهش این مشکلات، مصرف مکمل های کبد و گوارش پیشنهاد می‌شود.

اگر قصد دارید با این مکمل‌ها بیشتر آشنا شوید، ادامه این مقاله از تامین دارو را از دست ندهید؛ چراکه در ادامه مهم‌ترین مکمل‌های مفید برای کبد و گوارش معرفی شده است؛ پس حتما تا پایان همراه ما باشید.

1. محلول الکترولیت (او آر اس) وان لایت آلتون

یکی از مکمل های کبد و گوارش، محلول الکترولیت (او آر اس) وان لایت آلتون است. این محلول یک نوشیدنی حاوی آب و الکترولیت‌های مورد نیاز بدن است. در واقع محلول وان لایت آلتون در شرایط مانند اسهال، تعریق زیاد و فعالیت‌های ورزشی زیاد، آب و الکترولیت‌های از دست‌رفته بدن را جبران می‌کند. حتی از این نوشیدنی می‌توان به‌جای نوشیدنی‌های گازدار و ورزشی هم می‌توان استفاده کرد تا به کمک آن بتوان آب و مواد معدنی از دست‌رفته بدن را جبران کرد. این مکمل مفید دارای طعم جذاب سیب است و هر فردی با هر سنی می‌تواند از آن استفاده کند. حتی این محلول برای کودکان بالای یک سال هم قابل استفاده است؛ چراکه می‌تواند خیلی سریع آب و الکترولیت از دسته‎رفته کودکان را هم جبران کند.

محلول الکترولیت (او آر اس) وان لایت آلتون حاوی ترکیبات الکترولیتی نظیر سدیم کلرید، سیتریک اسید، پتاسیم سیترات، دکستروز، سدیم سیترات، بنزوئیک اسید، سوکرالوز، آسه سولفام پتاسیم و زینک گلوکونات است. این محلول در داخل ایران و تحت لیسانس کشور انگلستان تولید و عرضه می‌شود. محلول را باید مطابق با تجویز پزشک مصرف کرد و استفاده از آن در دوز توصیه‌شده هیچ‌گونه عوارض جانبی ندارد.

محلول الکترولیت (او آر اس) وان لایت آلتون

2. ساشه سوربیتول مفید

برای رفع یبوست و همچنین برخی اختلالات گوارشی در افراد بزرگسال از پودر سوربیتول استفاده می‌شود. یبوست یکی از بیماری‌های شایع در جامعه است. در اکثر موارد، سوء تغذیه به‌عنوان علت این بیماری معرفی می‌‎شود. در صورت ابتلا به آن، مصرف خوراکی‌های حاوی فیبر می‌تواند تا حدود بسیار زیادی از این مشکل جلوگیری کند. اگر به یبوست دچار هستید، باید خیلی سریع به فکر درمان آن باشید؛ چراکه این عارضه می‌تواند مشکلات دیگری هم به‌همراه داشته باشد. یکی از داروهای مناسب برای درمان این بیماری، ساشه سوربیتول مفید است.

هر ساشه از سوربیتول دارای حدود 5 گرم از دارو است. سوربیتول به‌عنوان یک قند الکلی شناخته می‌شود که احتمال جذب آن توسط گوارش انسان بسیار کم است. در واقع این ماده در کبد شخص متابولیزه می‌شود و در نهایت به فروکتوز تبدیل خواهد شد. همچنین بخشی از آن به‌صورت ‌گلوكزمتابولیزه‌ ظاهر می‌شود. شاید جالب است بدانید این ماده در شیرینی‌پزی‌ها هم کاربرد دارد. در واقع از سوربیتول به‌عنوان یک تثبیت‌کننده کمک می‌گیرند. طعم شیرین حاصل از سوربیتول در حدود نصف قند است و در برخی موارد موجب نفخ و اسهال در افراد خواهد شد.

3. قرص روکشدار هلسی لیور گلدن لایف

کبد و جگر انسان در بین اعضای بدن نقش حیاتی برعهده دارند؛ چراکه در عملکردهای مختلف نقش دارند. برای مثال، کمک به دفع سموم از بدن، مهم‌ترین وظیفه کبد است که در سلامت کلی هر شخص بسیار مهم است. اما در بعضی از مواد به دلایل مختلفی مانند نداشتن برنامه ورزشی مناسب، رژیم غذایی نامناسب، مصرف بیش از اندازه غذاهای چرب، کبد دچار مشکلاتی می‌شود. در این شرایط مصرف مکمل های کبد و گوارش پیشنهاد می‌شود. یکی از این مکمل‌ها قرص روکشدار هلسی لیور گلدن لایف است.

قرص هلسی لیور دارای میلک تیستل و آرتیشو یا کنگر فرنگی است و در بهترشدن عملکرد طبیعی کبد و ترمیم سلول‌های کبد نقش مفیدی برعهده دارد. هر شخص با مصرف این قرص می‌تواند کبد خود را در برابر آسیب‌های اسیداتیو و سموم مختلف حفظ کند. البته این محصول مزایای بیشتری هم برعهده دارد، برای مثال کلسترول و تری گلیسیرید خون را کاهش می‌دهد، تولید صفرا را بالا می‌برد، هپاتیت را بهتر می‌کند و حتی بر بیماری‌های التهابی کبد اثر مفیدی دارد.

قرص روکشدار هلسی لیور گلدن لایف

4. کپسول کلگارد هولیستیکا

یکی دیگر از مکمل های کبد و گوارش، کپسول کلگارد هولیستیکا است. این کپسول با کمک خواص روغن نعناع فلفی به سلامتی دستگاه گوارش انسان کمک خواهد کرد. روغن نعناع در افرادی که به سندرم روده تحریک‌پذیر مبتلا هستند، علائم شکمی را کاهش می‌دهد. معمولا این روغن با شل کردن عضلات صاف دستگاه گوارش این عملکرد را انجام می‎‌‌دهد. کپسول کلگارد در برطرف کردن اسپاسم دستگاه گوارش و نفخ بسیار موثر است و حتی سوء هاضمه را از بین می‌برد.

اگر روغن نعناع را به‌صورت خوراکی مصرف کرد، خیلی سریع و در ابتدای روده باریک جذب می‌شود؛ در نتیجه می‌تواند عوارضی مانند سوزش معده به‌همراه داشته باشد. اما برای کاهش این عوارض، در کپسول کلگارد هولیستیکا از فرمولاسیون خاصی از روغن استفاده شده است. به کمک این فرمولاسیون، ماده موثره در پلت‌ها پوشیده می‌شوند و در نتیجه دارو با اثرات موضعی، انقباض‌های روده بزرگ را کنترل خواهد کرد. اگر بخواهیم به ویژگی‌های این کپسول را به‌صورت خلاصه اشاره کنیم، می‌توان موارد زیر را نام برد:

کمک کردن به رفع سوء هاضمه؛

کاهش درد و تحریکات در شکم؛

کنترل انقباض‌های رود بزرگ؛

برطرف کردن علائم سندروم روده تحریک‌پذیر؛

اثر ضد نفخ؛

ضد اسپاسم دستگاه گوارش.

5. کپسول لیورهیل باریج

به احتمال زیاد بیماری کبد چرب را شنیده‌اید. این بیماری یک اختلال بسیار شایع است که با جمع شدن لیپیدها از جمله تری‌گلیسیریدها در هپاتوسیت‌های پارانشیم کبد مشخص می‌شود. کبد چرب به دلیل وجود چربی بیش از حد در کبد ایجاد می‌شود و با شرایطی مانند دیابت نوع 2، بیماری‌های قلبی و عروقی و اضافه وزن مرتبط است. یکی از مکمل های کبد و گوارش که به درمان کبد چرب کمک می‌کند، کپسول لیورهیل باریج است. این دارو توسط شرکت داروسازی باریچ اسانس و به‌صورت کپسول 306 میلی‌گرمی تولید و به در داروخانه‌ها به فروش می‌رسد.

در فرمولاسیون کپسول لیورهیل باریج از عصاره خشک خارمریم، ویتامین C، ویتامین E، کوآنزیم کیوتن و سلنیوم استفاده شده است. این دارو با داشتن این ترکیبات، تاثیر بسیار خوبی بر درمان کبد چرب دارد. اگر به عوارض کپسول فکر می‌کنید، نگران نباشید؛ چراکه این دارو هیچ‌گونه عوارضی ایجاد نمی‌کند و با داشتن گیاه خارمریم به‌عنوان یک داروی گیاهی به‌حساب می‌آید. گیاه خار مریم به دلیل توانایی در حذف و حتی مسدود کردن سم‌ها و همچنین بازسازی سلول‌های کبدی به‌عنوان نجات‌دهنده کبد شناخته می‌شود. حتی بعضی از ترکیبات موجود در خار مریم، اثرات آنتی‌اکسیدان، ضدالتهاب و ضد سرطان دارند.

6. کپسول لیواتوفیکس هرباویوا

کپسول لیواتوفیکس هرباویوا هم جزء مکمل های کبد و گوارش به شمار می‌آید. این کپسول یک محصول گیاهی است که برای محافظت از سلول‌های کبدی، پاکسازی آن و همچنین تقویت عملکرد صفرا نقش مهمی دارد. در واقع عصاره‌های موجود در این محصول، دارای خواص آنتی‌اکسیدان، بازساخت سلول‌های آسیب‌دیده، افزایش‌دهنده صفرا و محافظت از سلول‌های کبدی هستند. البته نباید فراموش کرد که خاصیت ضد التهابی و تقویت‌کنندگی سیستم ایمنی بدن توسط این کپسول اثبات شده است.

مواد تشکیل‌دهنده کپسول لیواتوفیکس شامل عصاره خشک میوه خارمریم، عصاره خشک زردچوبه، تیامین هیدروکلراید، ریبوفلاوین، نیکوتینیک اسید، کلسیم پانتوتنات، پیریدوکسین هیدروکلراید، سیانوکوبالامین، اسکوربیک اسید، دی ال آلفا توکوفریل استات و تورین است. هر کدام از این ترکیبات در بهبود بیمارها و مشکلات کبدی مهم هستند. خارمریم یکی گیاهان شناخته‌شده برای مشکلات دارویی است. زردچوبه اثر محافظتی بر کبد دارد. تورین یک نوع آمینو اسید است. همجنین مجموعه ویتامین‌های که در این محصول وجود دارد، کل نیاز بدن به این ویتامین‌ها را تامین می‌کند؛ در نتیجه در سلامتی کلی فرد تاثیر مثبتی خواهند داشت.

کپسول لیواتوفیکس هرباویوا

 

دستگاه گوارش و کبد دو عضو بسیار مهم در بدن هر فرد هستند. اگر هر یک از این بخش‌ها دچار مشکل شوند، می‌توانند برای سلامت کلی شخص بسیار خطرناک باشد. پس سلامتی کبد و دستگاه گوارش در سلامتی افراد نقش بسیار مهمی ایفا می‌کنند. برای اینکه این دو بخش از بدن شما همیشه سالم بماند، مصرف انواع مکمل های کبد و گوارش توصیه می‌شود. مکمل‌های زیادی وجود دارد که در این مقاله به شش موارد از بهترین مکمل‌ها پرداخته شد.

 

 

 

ارسال نظر